لغو تحریم‌ها از سوی کشور سوئیس به تبعیت از اتحایه اروپا و موافقتنامه ژنو است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لغو تحریم‌ها از سوی سوئیس با تابعیت از اتحادیه اروپا صورت گرفته و برپایه توافقنامه ژنو است.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش تحریم‌های وضع شده علیه ایران از سوی دولت سوئیس، اظهار داشت: این حرکت نوعی هموارکردن و گشایش مسیرهایی برای ارتباط بهتر و نزدیک‌تر با ایران است.   
 
وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت این اقدامات تمام مشکلات ما را حل کند، افزود: ما همواره به اینگونه اقدامات خوشبین بوده و از آن‌ها به عنوان فرصت استقبال می‌کنیم.   
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: لغو تحریم‌ها از سوی کشور سوئیس به تبعیت از اتحادیه اروپا و بر پایه توافقنامه ژنو انجام شده است.   
 
حقیقت‌پور اضافه کرد: لغو تحریم‌ها در این توافقنامه به صورت تعریف شده و محدود است که امیدواریم این اقدامات به لغو نهایی تمامی تحریم‌ها بیانجامد و پس از آن پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل به آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بازگردد.

گفتنی است خبرگزاری سوئیس اینفو در پی وقوع تحولات مثبت در مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو اعلام کرده است که دولت سوئیس موافقت کرده که بخشی از تحریم‌های اقتصادی موجود علیه ایران را از میان بردارد که این اقدام سوئیس، هم‌راستا با تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش تحریم‌های ایران است که در تاریخ ۲۰ ژانویه از سوی سران این اتحادیه انجام شد؛ بنابراین کابینه دولت سوئیس موافقت کرده تا‌‌ موارد کاهش تحریمی مورد تأیید اتحادیه اروپا از سوی این کشور نیز در قبال ایران اعمال شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.