لقب بزرگترین منبع نامه‌های الکترونیکی ناخواسته جهان به بلاروس رسید

۱۱خردادماه، مهر- بلالورس از کشورهای شرقی اروپا است که پس از آمریکا به عنوان بزرگترین منبع اسپمهای جهان یا آلوده کننده های نامه های الکترونیکی شناخته شده که روزانه بیش از ۱۲ میلیون پیام اسپم ارسال می کند.

در ماه ژانویه، محققان شرکت امنیت اینترنت اپ ریور از گلف بریز، در فلوریدا آمریکا اظهار داشتند که بلاروس مسئول ارسال بیش از ۳ میلیون پیام اسپم روزانه است.

از آن زمان به بعد فعالیت ارسال نامه های الکترونیک ناخواسته از بلاروس افزایش شدیدی یافت و روز ۱۳ آوریل این رقم به ۱۴ میلیون پیام روزانه رسید به طوری که سطح این نامه های ناخواسته نه تنها محدود نشده بلکه درحال افزایش است.

از اواسط ماه آوریل شرکت اپ ریور تخمین زده است که ۴۴۸ نامه اسپم از آمریکا و ۵۵۹ نامه اسپم از بلاروس ارسال شده است.

محققان این شرکت یادآور شدند که نسبت به تعداد پایگاه اینترنتیهایی که دربرگیرنده بدافزار بوده و دستگاه را آلوده می کنند، می توان گفت که اکثر این نامه های بیهوده دارای آدرسهای مرده می باشند که تنها پیامهای اشتباه دارند.

این درحالی است که محققان هیچ اطلاعی دربارهٔ سبب افزایش تعداد این پیامها ندارند.

جاناتان فرنچ از محققان این شرکت اظهار داشت: اکثر پیامهای اسپم از دامینهایی با پسوند “ru.” ارسال می گردد به جای این که با پسوند بلاروسی “by.” ارسال شوند.

براساس تخمینهای صورت گرفته ۹۹٫۹ درصد از تمام نامه های الکترونیک بلاروس اسپم و ناخواسته است که این امر نشان می دهد تنها یک نامه الکترونیک از ۱۰۰۰ نامه ارسالی این کشور واقعی است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.