لقب سمی‌ترین تلفن‌های همراه دنیا به آیفون ۵ و گلکسیS3 رسید

موبنا- تحقیقات دانشمندان در میشیگان نشان داده آی‌فون ۵ و گلکسی S3 در رده سمی ترین گوشی های تلفن همراه دنیا قرار دارند.

بر اساس تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته، گوشی های تلفن همراه را بر اساس موادی که در ساخت آنها به کار رفته مورد آزمایش قرار داده اند و در صورت یافتن دست کم یکی از عناصر خطرناک شیمیایی چون سرب، برم، کلر، جیوه و کادمیوم آنها را دستگاه های سمی تلقی کرده اند.

این تحقیقات نشان داده، چنین مواد خطرناکی از زمان استخراج تا زمان مونتاژ گوشی و حتی زمانی که این دستگاه ها از رده خارج می شوند، آلوده کننده هستند.

بر این اساس، آی‌فون ۲G به عنوان نخستین گوشی پرفروش از سری گوشی های هوشمند سال ۲۰۰۷، حاوی سمی ترین موای است که در ساخت آن استفاده شده و گوشی آی‌فون ۵ در رده پنجم و گلکسی S3 در رده نهم گوشی های سمی قرار دارند.

گزارش ها حاکی است که محققان سعی دارند سازمان تنظیم مقررات کشورهای مختلف را متقاعد کنند که فشار بیشتری روی سازندگان تلفن‌های همراه اعمال کنند تا از مواد سمی کمتری در محصولات خود استفاده کنند.

یافته های محققان نشان داده که گوشی سیتروس موتورولا و آی‌فون ۴S اپل و ریمارک شرکت LE از کمترین مواد سمی استفاده کرده اند.

در این تحقیقات ۳۶ مدل گوشی مختلف که طی ۵ سال گذشته وارد بازار شده مورد بررسی قرار گرفته است.

بر این اساس محققان خواستار کنترل شدیدتر محصولات خطرناک شیمیایی در محصولات الکترونیکی در اروپا و آسیا شده و اعلام کرده اند علاقه مشتریان به محصولات سالم تر موجب شده که شرکت ها محصولاتی طراحی و تولید کنند که برای سلامتی خطرات کمتری داشته باشد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.