لمپارد: ما می توانیم از المپیک لندن درس هایی بیاموزیم

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، تیم بریتانیا در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، در مجموع ۶۵ مدال بدست آورد که شامل ۲۹ طلا می شد و ورزشکاران بریتانیایی بهترین عملکرد را از سال ۱۹۰۸ ارایه دادند که شهر لندن برای نخستین بار میزبان این بازی ها بود.

لمپارد که در آستانه مسابقه دوستانه تیم های ملی فوتبال انگلیس و ایتالیا در شهر برن پایتخت سوییس سخن می گفت، با دفاع از اعتبار فوتبال گفت: در بازی های المپیک درس هایی وجود دارد که می توان آموخت.

وی افزود: بازی های المپیک مناسبت فوق العاده ای بود و ما خوشبختانه آن را بسیار خوب برگزار کردیم.

به گفته لمپارد، مشاهده جو موجود میان مردم و تماشاگران و تعامل ورزشکاران کشورهای مختلف با هم بسیار جالب بود و به نظر من اگر همه ما بتوانیم از بازی های المپیک درس بیاموزیم، برای آینده ما بهتر خواهد بود.

وی که قهرمان تیم چلسی به شمار می رود، گفت: از حضور در ورزشگاه المپیک و تماشای پیروزی ‘یوسین بولت’ دونده جاماییکایی در دوی ۲۰۰ متر و شکستن رکورد جهان در دوی ۸۰۰ متر کسب مدال طلا به وسیله ‘دیوید رودیشا’ از کنیا احساس خوشبختی زیادی می کند، اما تاکید کرد با این حال دلایل بسیار زیادی وجود دارد که فوتبال هنوز بی نظیر و منحصر به فرد باقی مانده است.

لمپارد افزود: به نظر من مقایسه فوتبال و تیم المپیک انگلیس طبیعی است. تیم المپیک انگلیس عملکرد بسیار خوب و روش بسیار ورزشکارانه ای داشت.

اما به گفته این فوتبالیست انگلیسی، جو فوتبال در ورزشگاه کاملا متفاوت است و می تواند چه در زمین بازی و چه در خارج آن، خصمانه تر باشد.

لمپارد گفت: من اطمینان دارم در مدت دو ماه، ما به وضع عادی برخواهیم گشت، اما بیایید امیدوار باشیم که در همین زمان درس هایی نیز از المپیک لندن بیاموزیم.

مترجمام. ورزشی. ** ۱۴۸۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۵۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.