لندن به مدال های ارزشمند خود در المپیک می بالد

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، ‘تریسی سندز’ سخنگوی کاخ های سلطنتی انگلیس گفت: مدال ها روز ۲ ژوییه (۱۲ تیر ماه) وارد برج لندن شدند و زیر تدابیر شدید امنیتی نگهداری می شوند.

چهار هزار و ۷۰۰ مدال المپیک و پارالمپیک به همراه جواهرات سلطنتی تا هنگام داده شدن آنها در جایگاه مخصوص به ورزشکاران نگهداری خواهد شد.

‘بوریس جانسون’ شهردار لندن نیز گفت: برج لندن برای قرن ها از پرارزش ترین ذخایر این کشور حفاظت کرده است بنابراین جایی بهتر از آن برای نگهداری از مدال های ۲۰۱۲ وجود نخواهد داشت که ارزشمندترین دارایی هر ورزشکاری است که به داشتن آن می تواند امیدوار باشد.

این مدال ها مطمئنا ارزشمند هستند حتی با وجود اینکه طلا تنها بخش کوچکی از آلیاژ آنها را تشکیل می دهد.

یک مدال طلا به وزن ۴۱۰ گرم تنها دارای ۶ گرم طلاست که ۱٫۳۴ درصد وزن آن را تشکیل می دهد و بقیه آن را ترکیبات نقره (۹۲٫۵ درصد) و مس تشکیل می دهد.

با این حال با توجه به افزایش بی سابقه بهای طلا و نقره و ۲ برابر شدن بهای آن از هنگام بازی های ۲۰۰۸ پکن، مطمئنا این مدال ها گرانبهاترین مدال ها در تاریخ المپیک هستند.

همچنین با توجه به ابعاد مدال هایی که در لندن داده خواهد شد که ۸۵ میلیمتر قطر و ۷ میلیمتر ضخامت دارند، آنها سنگین ترین مدال هایی خواهند بود که تا کنون در المپیک های تابستانی داده شده اند.

این در حالیست که وزن مدال های المپیک پکن ۲۰۰ گرم بود که حدود نصف این میزان است.

با این وجود وزن مدال های لندن هنوز کمتر از وزن مدال های داده شده در بازی های زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور کانادا است که بالغ بر ۵۷۶ گرم بود.

‘دیوید واتکینز’ هنرمند انگلیسی طراح این مدال ها است که یک روی آنها تصویر ‘نایک’ الهه یونانی پیروزی نقش بسته است.

در روی دیگر مدال ها، نشان بازی های المپیک لندن در مقابل یک ستاره در حال نورافشانی به عنوان نشانه روح و سنت المپیک و همچنین رودخانه تایمز نشان شهر لندن نقش بسته است.

فلزات طلا، نقره و مس به وسیله شرکت انگلیسی – استرالیایی معدنی ‘ریو تینتو’ از معادن این شرکت در مغولستان و کنکات در ایالت یوتاه در غرب آمریکا استخراج شده است.

مترجمام. ورزشی. ** ۱۴۸۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۰۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.