لهستان و جمهوری چک هم به جمع تحریم‌کنندگان المپیک پاریس می‌پیوندند

وزیر ورزش و گردشگری لهستان تحریم المپیک را قوی ترین کارت این کشور خواند و گفت که باید برای استفاده از آن آماده باشیم.

لهستان و جمهوری چک هم به جمع تحریم‌کنندگان المپیک پاریس می‌پیوندند

به گزار ش ممتاز نیوز، کامیل بورتنیچوک وزیر ورزش و گردشگری لهستان گفت: اگر سایر اقدامات، کمیته بین‌المللی المپیک را مجبور به حذف روس‌ها و بلاروس‌ها از بازی‌های المپیک نکند، این کشور آماده تحریم المپیک پاریس است. او در این زمینه گفت: تحریم رقابت ها قوی ترین کارتی است که در اختیار داریم. ما باید برای در نظر گرفتن چنین سناریویی آماده باشیم و نمی‌توانیم فعلاً آن را رد کنیم.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک پیشتر اعلام کرده بود که تحریم المپیک نقض منشور المپیک است ولی صحبت درباره حضور ورزشکاران دو کشور در المپیک زود است.

لهستان از جمله کشورهایی است که از بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک درباره احتمال بازگشت روس‌ها و بلاروس‌ها به مسابقات بین‌المللی انتقاد کرد.

کمیته المپیک چک نیز اعلام کرد که قصد دارد یک گروه کارشناسی متشکل از وکلا و دیپلمات ها ایجاد کند تا مبنای قانونی برای ممانعت از حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی های المپیک فراهم شود.

استانیسلاو پوزدنیاکوف رئیس کمیته المپیک روسیه قبلا گفته بود که توصیه‌های IOC در فوریه ۲۰۲۲ برای محرومیت ورزشکاران این کشور تبعیض‌آمیز بوده و اصول بنیادی جنبش المپیک را نقض می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.