لواشک فیلتر شد

به تازگی موج جدیدی از فیلتر سازی ها در فضای وب بوجود آمده است که وجود برخی سایت های فناوری در میان آنها بعضا تعجب اهالی وب و خوانندگان این حوزه را بر انگیخته است

.فیلتر سایت های ایرانی
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، با توجه به شرایط حساسی که چند وقتی است ایران در آن قرار دارد و بخصوص نوسانات نرخ ارز در بازار، برخی سایت هایی که در این زمینه فعالیت داشتند نیز با فیلتر شدن سایت مواجه شده اند. در این میان سایت موفقی مانند Online Currency که بیش از چند ماه از ورورد جدی آن به این حوزه نمی گذرد، نیز فیلتر شده است.
در میان شبکه های اجتماعی داخلی نیز سایت Webz نیز به چشم می خورد.
نکته ای که در میان این سایت ها مشاهده می شوند این است که به نوعی این سایت ها با مدیریت آقای شلیله فعال وب و از برگزار کنندگان جشنواره وب در ایران، فعالیت می کنند.
جالب تر اینکه وبلاگ شخصی ایشان با نام لواشک نیز فیلتر شده است.
با توجه به اینکه فیلتر سازی هنوز جزو مسائل تقریبا ناشناخته در میان مردم و استفاده کنندگان از اینترنت می باشد، بهتر است مسوولین این امر با شفاف سازی و اطلاع رسانی های قوی تر، قوانین فیلتر سازی و نیز علت فیلتر شدن سایت هایی که دچار این مسئله شده اند، را در اختیار مردم قرار دهند.
پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام آمادگی کامل خود را در زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی بهتر در این حوزه اعلام می کند. هرگونه جوابگویی به سوالات خوانندگان و افرادی که در جستجوی این موارد می باشند و یا نگرانی هایی بابت این موضوع دارند می تواند از طریق این پایگاه در اختیار مردم قرار گیرد

محمود رضا فرهادی

خبر های مرتبط:

  1. رفع فیلتر یوتیوب در داخل کشور
  2. احتمال رفع فیلتر فیس بوک در ایران
  3. سایت سفارت انگلیس در ایران فیلتر شد!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.