لوله آب شکست، خیابان ولی عصر دوبار نشست

به گزارش خبرآنلاین؛ در یکی دو ماه گذشته این برای سومین بار است که محدوده میدان منیریه در خیابان ولی عصر نشست می کند.

اما از دلایل نشست پنج شنبه ۲۳ شهریور، دو روایت وجود دارد؛ اصغرصفری، معاون نظارت بر بهره برداری منطقه شرکت ۵ آب و فاضلاب شهر تهران دراین باره گفته است: امروز (پنجشنبه ۲۳شهریورماه)در اثر حفاری شرکت مترو ۲ نشست در خیابان ولیعصر به فاصله ۲۵ متر از هم رخ داد که سبب شد یکی از لوله های اصلی ما به قطر ۵۰۰ میلی متری ما کمرشکن شود.

به گفته او این چندمین حادثه در یک ماه گذشته است که دستگاه های حفاری مترو بر روی لوله های آب اثر گذاشته و منجر به خسارت شده است. اصغری به مهر گفت: در این حوادث تاثیر عملیات عمرانی مترو بر لوله های آب کاملا مشهود است و شکایت قضایی در این زمینه انجام می شود. این حادثه منجر به مسدود شدن خط آب رسانی این منطقه و کمبود فشار آب در طبقات شد.

اما روایت دوم از مسوولان مترو است. مجری بخش جنوبی خط ۳ متروی تهران گفت:نشت آب دلیل نشست جزئی زمین در خیابان ولی عصر بوده است .
بهمن اسکندری به مهر گفت: بعد از نشستی که در خیابان فرهنگ ایجاد شده بود و به دلیل خاک بد منطقه درعمق ۱۸۰ تا ۲۰۰ متری از خیابان فرهنگ تا میدان منیریه عملیات تزریق بتن را انجام داده و ۱۰۵گمانه به فاصله ۱۵ متر زده و تزریق سیمان نیز انجام شد . دو دستگاه TBM نیز با دقت یک سانتی مترطی روزهای گذشته وارد خط شده و مشکلی در خطوط نداشتیم .

اسکندری درباره جزئیات دو نشستی که در خیابان ولی عصر رخ داده است گفت: نشستی که ۱۰صبح پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه درخیابان ولی عصر رخ داد به دلیل نشت آب دراین محدوده بود که سبب شد تزریق ها خیس و مواد خودش را نگیرد.

وی با بیان این که نشست دوم ۱۲ظهرامروز رخ داد و به دلیل وسعت آن بخشی از خیابان ولی عصر بسته شد گفت: روز گذشته ما متوجه ورود آب به زیر دستگاه های TBM شده بودیم که به شرکت آب و فاضلاب منطقه ۵ خبر داده اما آنها اعلام کرده بودند ما نشت آب نداریم . سپس از منطقه ۴ آب و فاضلاب درخواست کردیم نشت آب در این منطقه بررسی کنند که آنها نیز اعلام کردند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اسکندری اضافه کرد:به دلیل آن که مانعی برای توقف وجود نداشت بالاجبار به حرکت خود ادامه داده اما نشت آب شدید تر و بخشی از آب وارد تونل های ما شد .پس از بررسی ها متوجه شدیم جوی آب بخش جنوب شرقی خیابان در کنار بانک صادرات مدتی است مسدود است و هیچ آبی درآن جریان نداردو آب ها به تونل های ما سرازیر می شود .

وی با تاکید بر این که در محدوده میدان منیریه و خیابان فرهنگ هر ۲ متر عملیات تزریق انجام شده است گفت:نزدیک به ۱۰۰ هزار تن سیمان تنها در این محدود تزریق داشته ایم و در هیچ بخشی از این مسیر به جز منطقه ای که آب تزریق ها را خیس کرده بود مشکل نشست نداشته ایم .

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.