“لوله” ۵۰۰ میلی‌متری آب‌رسانی “خیابان ولی عصر” دوباره شکست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در طول ماه‌های اخیر در اثر حفاری‌های مربوط به توسعه خطوط مترو تهران، حوادث مشابهی در خیابان ولی عصر رخ داده که در جریان آن علاوه بر شکستگی خطوطو آب‌رسانی و قطع‌شدن آب مشترکان، مقادیر قابل ملاحظه‌ای آب تصفیه‌شده هدر رفته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پس از گذشت ۲۰ روز از آخرین اتفاق خیابان ولی عصر، این بار کمی بالاتر از محل اتفاق قبلی، لوله ۵۰۰ میلی‌متری آب‌رسانی دچار شکستگی شد و در پی آن آب اشتراک‌های بسیاری قطع شد.

رضا خودچیانی معاون بهره‌برداری آبفای منطقه ۵ گفت:در مسیر احداث تونل مترو محدوده خیابان ولی عصر تقاطع لبافی‌نژاد تا جمهوری شرکت مترو با ایجاد سازه نگهبان به صورت موقت پایداری نسبی را برای لوله آب ایجاد کرده بود ولی بعد از اتمام عملیات حفاری بدون آنکه زیرسازی یکنواخت و اصولی برای لوله‌های آب‌رسانی ایجاد کند، لوله آب و سازه‌های نگهبان فلزی را مدفون کرد و همین امر سبب شد در اثر فشار عبور و مرور وسایل نقلیه، لوله آب دوباره شکسته شود.

وی احتمال تکرار این نوع اتفاق را در محدوده مورد اشاره به سبب زیرسازی نامناسب گوشزد کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب بارها تذکر لازم را در این باره به شرکت مترو اعلام کرده است و برای جلوگیری از بروز حوادثی از این نوع باید تمامی سازه‌های نگهبان مسیر از زیر لوله‌های آب‌رسانی خارج شود.

پیش از این شرکت آب و فاضلاب استان تهران در فرونشست ۲۰ روز پیش خیابان ولی عصر، سبب این اتفاق را سهل‌انگاری پیمانکاران حفاری تونل مترو اعلام کرده بود.

در  طول ماه‌های اخیر در اثر حفاری‌های مربوط به توسعه خطوط مترو تهران، حوادث مشابهی در خیابان ولی عصر رخ داده که در جریان آن علاوه بر شکستگی خطوطو آب‌رسانی و قطع‌شدن آب مشترکان، مقادیر قابل ملاحظه‌ای آب تصفیه‌شده هدر رفته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.