لوپز آمریکایی به دنبال مدال طلای تکواندو

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، او روز جمعه که در وزن ۸۰ کیلوگرم مردان به میدان می رود، از این فرصت استفاده خواهد کرد.

لوپز در بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن به مدال طلا دست یافت اما در پکن به مدال برنز بسنده کرد. او با رکورد پنج عنوان قهرمانی جهان، پرافتخارترین ورزشکار این رشته است.

با وجود آنکه لوپز با ۳۳ سال سن مسن ترین تکواندوکار این رقابت هاست اما می گوید مثل گذشته آماده مبارزه است.

وی گفت: این بار قطعا انگیزه بیشتری برای گرفتن مدال طلا دارم.

اولین حریف لوپز در دسته ۸۰ کیلوگرم مردان، ‘رامین عزیزاف’ از جمهوری آذربایجان است که بخت مدال طلا است.

لوپز با بیان اینکه نگران نیستم، گفت: سیستم رده بندی به درستی توانایی های یک تکواندوکار را منعکس نمی کند.

‘یوسف کرمی’ از ایران که دو عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و معمولا در وزن سنگین تری مبارزه می کند، از امیدهای مدال در رقابت های روز جمعه است. کرمی در بازی های المپیک ۲۰۰۴ آتن به مدال برنز دست یافت.

غیبت ‘آرون کوک’ تکواندوکار انگلیسی و قهرمان جهان در این رقابت ها مشهود است. مسوولان تکواندو انگلیس به جای او ‘لوتالو محمد’ را که قبلا در رده ۱۰۴ جهانی قرار داشته انتخاب کردند.

‘جان لوپز’ مربی استیون و برادر بزرگتر او، کوک را یک مبارز فوق العاده توصیف کرد و در مورد علت غیبت او در این بازی ها ابراز تردید کرد.

کوک که سال گذشته آکادمی تمرینات ملی را ترک کرد، گفت: مقامات انگلیسی به علت تک روی او در اقدام تنبیهی، نام او را در تیم المپیک قرار ندادند.

در رقابت های زنان، ‘هوانگ کیونگ سئون’ از کره جنوبی بخت مدال طلا محسوب می شود. هوانگ در بازی های المپیک پکن و آتن به ترتیب مدال های طلا و برنز گرفت و قهرمان سابق جهان است.

تاکنون هیچ زنی بیش از دو مدال تکواندو در بازی های المپیک نگرفته است و هوانگ اگر بر سکوی مدال ها بایستد از این نظر تاریخ ساز خواهد شد.

‘پگی مکپرسون’ آمریکایی نیز برای نخستین بار در المپیک شرکت می کند. ‘سارا استیونسون’ انگلیسی که در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن در وزن سنگین تری مدال برنز گرفت، با حریف آمریکایی روبرو می شود.

او با وجود مصدومیت در ماه فوریه و حضور نداشتن در هیچ یک از رقابت های مهم به همراه شوهرش، برای مسابقه های تکواندو بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن انتخاب شد.

ورزشی. ** ۱۵۸۴ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۴۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.