لوییس همیلتون از مک‌لارن به مرسدس رفت

لوییس همیلتون از مک‌لارن به مرسدس رفت

Bookmark and Share

لوییس همیلتون، قهرمان فرمول یک و راننده تیم مک‌لارن، اعلام کرد با قراردادی سه ساله از فصل آینده برای تیم مرسدس رانندگی خواهد کرد. 

با خروج همیلتون، صندلی او در مک‌لارن به سرجیو پرز، راننده تیم سابر رسید و اکنون مایکل شوماخر در تیم مرسدس باید به دنبال تیمی تازه باشد و یا برای بار دوم بازنشسته شود. 

شایعه پیوستن همیلتون به مرسدس حدود بیست روز پیش منتشر شد. مک‌لارن و مرسدس هر دو از تأیید آن خودداری کردند. حالا اما راس براون، مدیر تیم مرسدس، می‌گوید ایده اصلی پیوستن همیلتون از سوی مدیربرنامه‌های راننده انگلیسی مطرح شد و با ابراز علاقه مرسدس، مذاکرات ادامه پیدا کرد. 

راس براون در مصاحبه‌ای با بخش ورزش بی‌بی‌سی گفت «همه می‌دانستند که قرارداد لویس امسال تمام می‌شود و همه چیز از اینجا شروع شد و ادامه پیدا کرد.» او همچنین گفت «بعد از اینکه ما توانایی‌ها و اهدافمان را شرح دادیم و درباره کارهایی که در حال انجام است توضیح دادیم، فکر می‌کنم چیزهایی بود که لوییس در این مرحله از زندگی حرفه‌اش به آن نیاز داشت یا آن را می‌خواست»

آقای براون این شایعه را رد کرد که همیلتون می‌خواسته نسبت به نیکو رزبرگ، هم‌تیمی آینده‌اش اولویت داشته باشد. او گفت هرگز چنین خواسته‌ای مطرح نشده و تنها اصرار بر عدالت بین راننده‌ها بود. 

آمدن همیلتون، مایکل شوماخر، قهرمان هفت دوره فرمول یک را در موقعیت سختی قرار داده است. راننده ۴۳ ساله در طرحی رویایی از بازنشستگی برگشت و پشت فرمان مرسدس نشست. اما او در سه سال تنها یک بار روی سکوی قهرمانی رفت و رویایی که مرسدس خوابش را دیده بود به حقیقت نپیوست. حالا شوماخر باید به دنبال تیمی تازه باشد و یا برای بار دوم با فرمول یک خداحافظی کند.

لوییس همیلتون از مک‌لارن به مرسدس رفت

راس براون گفته است مایکل شوماخر هرگز برای ترک تیم تحت فشار نبود. « دست آخر بیشتر شدن علاقه همیلتون به آمدن با افزایش شک و تردید‌های مایکل برای ماندن و رفتن همزمان شد تا بالاخره اولی بر دومی چیره شد.»

خبر انتقال همیلتون به مرسدس، بزرگترین رخداد در بازار رانندگان این مسابقات در سه سال اخیر است. بار قبل در سال ۲۰۱۰ بود که پیوستن یک راننده به تیمی دیگر تا این حد خبرساز شد. در آن فصل فرناندو آلونسو از مک‌لارن به فراری رفت و جنسن باتن، قهرمان فصل، از براون که قرار بود به زودی نامش به مرسدس تغییر کند، به مک‌لارن رفت. 

تصمیم همیلتون قمار بزرگی است. او از تیمی که اکنون سریعترین ماشین فرمول یک را دارد به تیمی می‌رود که در سه سال گذشته تنها یک مسابقه برده است. 

این همان نکته‌ای است که مارتین ویتمارش، مدیر مک‌لارن به آن اشاره می‌کند. او در واکنش به اعلام خبر پیوستن همیلتون به مرسدس تصمیم راننده ۲۷ ساله را اشتباه خواند و گفت «هیچ فردی از یک تیم بزرگ‌تر نیست»

آقای ویتمارش گفت «از سال ۱۹۶۶ تا کنون ما با هر ترکیب راننده‌ای ۲۵ درصد مسابقات را برده‌ایم. ما تیم بزرگی هستیم و هیچ‌کس از این تیم بزرگ‌تر نیست و من فکر می‌کنم ترکیب راننده‌هایمان ایده‌آل باشد»

لوییس همیلتون از مک‌لارن به مرسدس رفت

سرجیو پرز، از رانندگانی بود که صحبت پیوستنش به تیم‌های بزرگ‌تر از ابتدای فصل مطرح بود. گفته می‌شود راننده مکزیکی حامیان مالی بسیار خوبی از کشورش را به تیم سابر معرفی کرد. اما ویتمارش می‌گوید برای تصمیم‌گیری درباره استخدام این راننده به هیچ وجه به این موضوع توجه نکرده و کیفیت رانندگی تنها معیار انتخاب بوده است. 

با این حال از دست دادن همیلتون، راننده‌ای که مک‌لارن از ۱۳ سالگی از او حمایت کرده و اکنون سریعترین راننده فرمول یک جهان است، ضربه بزرگی به مک‌لارن است. مارتین ویتمارش گفت «لوییس فصل بزرگی از کتاب زندگی و حرفه‌اش را با ما نوشت و لازم به گفتن نیست که ما برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم.» 

رقم قرارداد همیلتون معلوم نیست و حتی گفته نشده است آیا او از میزانی که از مک‌لارن می‌گرفته بیشتر درآمد خواهد داشت یا نه. منابع نزدیک به راننده جوان انگلیسی می‌گویند در تصمیم او برنامه بلند مدت اهمیت داشته است تا پول. 

برچسب ها : فرمول یک ۲۰۱۲ | لوییس همیلتون | مکلارن | مرسدس | تاریخ : ۲۰۱۲/۰۹/۲۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.