لو رفتن رمز گذرنامه سلامت رئیس جمهور فرانسه در اینترنت

رمز گذرنامه سلامت ماکرون رئیس جمهور فرانسه لو رفت.

لو رفتن رمز گذرنامه سلامت رئیس جمهور فرانسه در اینترنت

به گزارش ممتاز نیوز، رمز گذرنامه سلامت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در اینترنت لو رفت.

این اتفاق در حالی روی داد که سه روز پیش رمزینه یا «کیوآر کد» گذرنامه سلامت ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه نیز لو رفته بود و به این ترتیب گذرنامه‌های سلامت دو مقام اول این کشور در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به ویژه میان کاربران جوان و نوجوان دست به دست می‌شود.

گذرنامه سلامت یا بهداشتی در فرانسه از جمله حاوی اطلاعات شخصی واکسیناسیون کووید هر شهروند است و بر اساس قانون جاری این کشور، ارائه آن برای ورود به اماکن عمومی نظیر رستوران، قطار و اتوبوس بین شهری و موزه‌ها اجباری است.

گذرنامه سلامت منتسب به امانوئل ماکرون از دوشنبه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) شروع به چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی کرده بود و شبکه رادیویی «اروپ ۱» به نقل از مقامات الیزه تأیید کرد که این رمزینه متعلق به شخص رئیس جمهوری است. اطلاعات موجود در این رمزینه از جمله تاریخ تولد ماکرون، یعنی ۲۱ دسامبر ۱۹۷۷ و همچنین تأیید واکسن فایزری که او زده، درست است.

به گفته مقامات الیزه، این کیوآر کد از طریق کارکنان بخش بهداشت کشور لو رفته و وارد رسانه‌های اجتماعی شده است. سازمان ملی بیمه فرانسه روز چهارشنبه، ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اعلام کرد این افراد شناسایی شده و ارجاع پرونده آنها به نظام حرفه‌ای مربوطه در جریان است. این سازمان رفتار این افراد را غیراخلاقی و مغایر اصل محرمانه بودن اسرار بیماران نزد پرسنل خدمات بهداشتی دانسته است.

بیمه فرانسه مشخص نکرده که این افراد پزشک بوده‌اند یا نه، اما گابریل آتال، سخنگوی دولت گفت: «این یک رفتار اشتباه و ضداخلاقی است و صندوق بیمه ملی سلامت پرونده آن را به نظام پزشکی که نهاد صالح برای مسائل انضباطی و مربوط به اخلاق در بخش بهداشت است، ارجاع داده است.»

کیوآر کد گذرنامه سلامت نخست وزیر را هم فردی از روی تصاویر منتشر شده گرفته بود. آن تصویر مربوط به زمانی بود که کاستکس برای دیدار از یک خانه سالمندان به شهر کلامار در حومه پاریس رفته و برای ورود کیوآر کد خود را به متصدی آن مکان نشان داده بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.