لیست خودروهای مجاز وارداتی در سازمان توسعه تجارت

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۱۲:۵۱:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  فهرست کلی خودروهای مجاز وارداتی جهت ثبت سفارش به سازمان توسعه تجارت اعلام شد.
به گزارش آریا،بر این اساس اداره کل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت و معدن و تجارت، در حالی فهرست خودروهای مجاز وارداتی را به سازمان توسعه تجارت ارسال کرده که هیچ برندی در لیست تحریم وزارتخانه مذکور قرار ندارد.
ظاهرا برخی از برندهایی که در لیست یاد شده قرار ندارند نیز نتوانستند با توجه به ضوابط فنی واردات خودرو، مجوزهای لازم را کسب کنند و مدارک ارائه شده از سوی آنها ناقص بوده است. طبق روال هر سال اداره کل ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت و معدن وتجارت با بررسی تقاضای واردکنندگان مبنی بر واردات خودرو مورد نظر، لیستی نهایی بر اساس تایید مجوزهای مورد نیاز تهیه و به سازمان توسعه تجارت ارسال می‌کند.
واردکنندگان خودروهای خارجی برای ثبت سفارش خودروهای خود باید تاییدیه‌هایی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت دریافت و نیز داشتن نمایندگی معتبر در ایران را نیز محرز کنند.
بر همین اساس هفته گذشته اداره کل ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت و معدن و تجارت ، فهرست نهایی خودروهای مجاز وارداتی را که شامل خودروهای راهسازی، سنگین و سواری می‌باشد، پس از دریافت استعلام مورد نیاز به سازمان توسعه تجارت ارسال کرده است. در این زمینه یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: یکی از نمایندگی‌های مطرح کشور که بیشترین حجم واردات به کشور را دارد، در لیست ثبت سفارش قرار ندارد این در حالی است که نمایندگی یاد شده هنوز نتوانسته استعلام‌های مورد نیاز را دریافت کند. وی تاکید کرد که برخلاف خبرهای منتشر شده، هیچ تحریمی در مورد خودروهای وارداتی اعمال نشده است.
منبع:روزنامه دنیای اقتصاد

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۲۵۱۴۰۱۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.