لیگ هندبال حرفه ای نیست/ اعتبار باشد می توانیم تورنمنت بین المللی برگزار کنیم

۱۲ام بهمن ،

افزود: رقابت های تحت عنوان لیگ برتر هندبال برگزار می شود به هیچ عنوان حرفه ای نیست چرا که برای انجام لیگ حرفه نیاز به امکانات و تجهیزات خاصی است.

وی تصریح کرد: برای داشتن لیگ حرفه ای نیاز به سالن اختصاصی و استاندارد است و این درحالی است که برخی تیم های ما باشگاه ندارند و اعتبار و بودجه تعریف شده نیاز دارند و بازیکنان قرارداد دارند ولی در لیگ ما برخی از بازیکنان قرارداد درست و حسابی ندارند.

حیات پور در ادامه گفت: لیگ برتر هندبال کشورمان را با کشورهای اروپائی نمی توانیم مقایسه کنیم چرا که آنها خیلی از ما جلوتر می باشند و خیلی حرفه ای عمل می کنند و در آسیا نیز کشوری مانند قطر لیگ حرفه ای نداره ولی خوب هزینه می کند و بازیکنان مناسبی می آورد و سرمایه گذاری مطلوبی در این زمینه دارند.

وی گفت: یکی از مواردی که به پیشرفت هندبال کمک می کند حضور در تورنمنت های بین المللی است و اگر اعتبار باشد ما هم می توانیم از این قبیل تورنمنت ها برگزار کنیم و از تیم های خارجی دعوت کنیم که به ایران بیایند و با ما بازی کنند.

حیات پور اشاره کرد: در آسیا ژاپن و کره در هندبال حرف اول را می زنند و در المپیک و جام جهانی حضور داشته اند بانوان ایرانی نیز از پتانسیل بالایی برخوردارند که باید به انها بها داد و سرمایه گذاری کرد و با یک برنامه ریزی مناسب در جهت پیشرفت و توسعه آنها گام برداشت.

وی تأکید کرد: اردوهای برون مرزی نیز به گسترش و پیشرفت هندبال کشورمان کمک می کند و خوشبختانه این اتفاق در تیم ملی بانوان رخ داد و آنها برای اولین بار در سال جاری در یک کشور اروپایی (صربستان) اردو زده اند و زیرنظر مربی خارجی به تمرینات خود پرداختند.

حیات پور یادآور شد: رقابت های نیمه نهایی دسته یک آقایان این هفته روز جمعه ۱۴ بهمن برگزار خواهد شد و طی آن تیم های برتر جهت راهیابی به فینال انتخاب می شوند.

وی گفت: تیم هایی که در روز فینال که ۲۰ بهمن خواهد بود و ۲ تیم برتر به رقابت های لیگ برتر سال آینده صعود خواهند کرد.

حیات پور اضافه کرد: رقابت های این دسته از مسابقات هندبال که بصورت رفت و برگشت برگزار شد در مرحله فینال متمرکز خواهد شد و دو نظریه داریم اول اینکه این مرحله در تالار هندبال انجام شود و یا قرعه کشی شود و میزبان مشخص شود.

وی عنوان کرد: مسابقات دسته یک هندبال بانوان در آذر امسال برگزار شدکه ۱۵ تیم بصورت متمرکز به رقابت پرداختند و در نهایت دو تیم لارستان شیراز و طرقبه مشهد برای رقابت های سوپرلیگ سال آینده صعود کردند.

حیات پور اضافه کرد: مسابقات هندبال سوپرلیگ بانوان نیز در حال برگزاری است و در هشتمین دوره ۸ تیم حضور دارند.

وی تأکید کرد: این رقابت ها روزهای جمعه هر هفته انجام می شود و تیم های شرکت کننده به مصاف هم می روند و اینکه تمامی رقابت ها در این روز برگزار می شود به خطار این است همه تیم ها با این شرایط راضی می باشند.

حیات پور خاطرنشان کرد: رقابت های هندبال لیگ برتر آقایان نیز تاکنون سیزده هفته را پشت سر گذاشته و ۵ هفته دیگر باقی مانده است تا به پایان برسد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.