لیگ چین زیرسایه زوج دروگبا ـ آنلکا

جام جم آنلاین: شکی نیست که جذب تعداد قابل‌توجهی از نامداران فوتبال جهان به لیگ چین طی یک سال اخیر در درجه اول محصول پول هنگفتی بوده که باشگاه‌های متمول و نو کیسه این لیگ حرفه‌ای (موسوم به C-League)‌ به این نفرات می‌پردازد و این موضوع ، دلیل آمدن مربیانی مثل لیپی، کاماچو و باتیستا و بازیگرانی همچون دروگبا وآنلکا به این کشور شده است.

مردم چین حالا کسانی را در چند متری خود و در زمین مسابقات و تمرینات می‌بینند که تا همین چند ماه پیش خواب آمدن آنها را هم به لیگ کشورشان نمی‌دیدند و فقط آنها را بر صفحه تلویزیون‌ها و روی کاغذ مطبوعات کشور خویش مشاهده کرده و به تحسین آنها پرداخته بودند.

سرآمد خرج‌کنندگان و به تبع آن موفق‌ترین خریداران لیگ حرفه‌‌ای چین، تیم شانگهای شنهوا بوده که نه فقط سرخیو باتیستا سرمربی سابق تیم‌های ملی امید و بزرگسالان چین را جذب خویش کرده، بلکه زوج تهاجمی سابق چلسی متشکل از نیکولاس آنلکا و دیدیه دروگبا را هم به جمع بازیکنانش افزوده است.

انلکا ۳۴ ساله فرانسوی به واقع شش ماه زودتر از دروگبا ۳۵ ساله ساحل عاجی به شانگهای رفت و قبل از این که باتیستا به آنجا بیاید و سرمربی شود، مدت ۷۵ روز بازیکن ـ مربی این تیم هم بود و با حفظ سمت، شنهوا را مربیگری هم می‌کرد.

حالا که باتیستا آمده و اداره فنی تیم را در دست گرفته،آنلکا نیز فرصت پیدا کرده که حواس​ خود را روی بازی و حضور در میدان متمرکز و در زمینه‌ای تلاش کند که پیشینه ۱۷ سال حضور در جمع حرفه‌ای‌های آن را دارد.

باتیستای ۴۹ ساله که به عنوان یک بازیکن، جام‌جهانی ۱۹۸۶ را در کنار «کاپیتان مارادونا» فتح کرد و سپس در قامت یک مربی فاتح فوتبال المپیک ۲۰۰۸ پکن شد، اواخر تابستان ۲۰۱۲ می‌گوید: «اگر به لیگ چین آمدم، به این دلیل بود که دیدم در شانگهای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی برای اوجگیری وجود دارد و تیم شنهوا برنامه‌هایی ارزشمند دارد. من اینک و سه ماه بعد از شروع همکاری‌مان نیز از نتایج آن راضی‌ام و تصمیمم را صحیح‌تر از هر زمانی می‌دانم و در مورد آینده‌ام هم احساس اطمینان می‌کنم. خوشبختی من در این است که تیم خوبی در اختیار من است که در برخی پست‌ها نفراتش ستاره‌های درجه اول جهانی هستند.»

  China Daily – مترجم : وصال روحانی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.