لپ‌تاپ‌ها همچنان در بازار خاک می‌خورند

۰۶م آذر ،

به گفته فعالان و دست اندرکاران حوزه بازار دیجیتال با وجود کاهش قیمت های پی در پی انواع لپ تاپ در کشور، مردم رغبت چندانی به خرید ندارند.
“سعید نظروند” با اشاره به رفتار کاربران برای خرید انواع کالاهای دیجیتالی گفت: برخلاف آنچه تصور می گردد به هنگام کاهش قیمت ها کاربران تمایلی به خرید نشان نمی دهند.
وی با اشاره به وضعیت تقاضای مشتریان در چند ماه قبل گفت:همزمان با افزایش قیمت ارز در کشور و گران شدن بهای تمامی کالاها روز به روز تقاضا برای این کالای ارتباطی افزایش می یافت و این در حالی است که هم اکنون خرید وفروش در بازارهای لپ تاپ تهران به ندرت صورت می گیرد.
نظروند با ارزیابی وضعیت فعلی بازارلپ تاپ تهران گفت: در پی کاهش تقاضای مشتریان ، فروشندگان انواع لپ تاپ مجبور به تعدیل قیمت این کالای ارتباطی و دیجیتالی شده‌اند.
درهمین حال یکی دیگر از فعالان این بازار دراین باره گفت: فروشندگان انواع کالاهای دیجیتالی به خصوص لپ تاپ برای فروش بهتر و جذب مشتری روند تعدیل قیمت در پیش گرفته اند.
“علی کلهری” در این باره گفت: از دوهفته قبل تا کنون به سبب روند نزولی قیمت ارز در کشور بهای تمامی لپ تاپ های موجود دربازار با افت قیمت روبرو شده و این در حالی است که با این وجود تقاضای چندانی توسط مشتریان در بازار دیده نمی شود.
وی افزود:با شرایط ایجاد شده بیشتر مشتریان به خیال ارزان شدن از خرید این کالا امتناع می کنند و منتظر کاهش قیمت بیشتر این محصولات در بازار می باشند.
به گزارش موبنا، رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران طی چند هفته قبل اعلام کرده بود به سبب عدم ثبات نرخ ارز ، فعالان کالاهای مورد نیازشان را به قیمت های مختلف خریداری می کنند که این امر نیز به نابسامانی بازار دامن زده است و به سبب همین امر فعالان قانونی و غیرقانونی میزان واردات خود را به طور چشمگیری کاهش داده اند و بیشتر این فعالان تا زمان تثبیت نهایی ارز تصمیمی برای واردات این کالای ارتباطی و دیجیتالی ندارند.
سیدمهدی میرمهدی گفته بود که با شرایط ایجاد شده در بازار هر روز شاهد افزایش قیمت انواع لپ تاپ و کامپیوتر در سطح کشور هستیم که این امر به ضرر مصرف کننده نهایی است چرا که باید بابت کالای مورد نیازش به پرداخت دو برابر قیمت بپردازد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.