لیست مظنونان تروریستی آمریکا در ۵ سال، به ۸۷۵ هزار تن رسید

۱۱اردیبهشت،

capitalismisover-1.jpg

یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد، تعداد اشخاصی که نامشان در فهرست محرمانه مظنونان تروریستی ایالات متحده قرار گرفته و تحت تعقیب می باشند، در پنج سال قبل از ۵۴۰ هزار تن به ۸۷۵ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان این مظنونان می‌توان به نام تیمورلنگ سارنایف، مظنون بمب‌گذاری‌های ماراتن بوستون نیز اشاره کرد که نامش در سال ۲۰۱۱ میلادی در این فهرست قرار گرفت.

افزایش تعداد مظنونان از زمان تلاش نافرجام یک بمب‌گذار در هواپیمای آمریکایی در سال ۲۰۰۹ صورت گرفته است.

مقام‌های اطلاعاتی و پلیس آمریکا در کنگره اعلام کردند که با وجود آنکه نام این بمب‌گذار در این پایگاه داده‌ای موجود بود، اما نتوانستند سرنخ‌هایی را که لازم بود در خصوص این حمله به دست بیاورند.

این سیستم تازه یک پایگاه داده‌ای پیشرفته است که آژانس‌های اطلاعاتی از مظنونان تروریستی احتمالی داده‌هایی را تهیه می‌کنند تا از ورود این اشخاص به هواپیماها جلوگیری کنند.

یکی از کارشناسان سیاست مقابله با تروریسم این مساله را مطرح کرد که آیا رشد تعداد مظنونان تروریستی به مقام‌ها این امکان را می‌دهد که تهدیدها را پیش از عملی شدنشان تشخیص دهند یا خیر.

گفتنی است که گسترش نام تعداد مظنونان تروریستی در این پایگاه داده‌ای در پی بمب‌گذاری‌های ماه قبل در مسابقات ماراتن بوستون صورت گرفته است. البته مقام‌های آمریکایی هم‌اکنون می‌گویند که نام تیمورلنگ سارنایف توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پاییز ۲۰۱۱ میلادی و پس از دریافت یک درخواست از سوی مقام‌های روس مبنی بر انجام تحقیق از این مرد در مورد فعالیت‌های افراط گرایی در این سیستم وارد شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.