لیلا حاتمی داور جشنواره فیلم کن شد

ممتازنیوز:

2014 4 28 14 48 1

بازیگر ایرانی یکی از ۹ داور بخش مسابقه اصلی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن است.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره کن روز دوشنبه در فاصله دو هفته به آغاز این دوره جشنواره اسامی داوران بخش مسابقه اصلی را اعلام کردند.

همان‌طور که قبلا اعلام شد جین کمپیون فیلمساز ۵۹ ساله نیوزیلندی ریاست داوران این بخش را به عهده دارد.

چهار مرد و چهار زن در کنار کمپیون، برنده جایزه نخل طلا و دیگر برندگان بخش مسابقه اصلی را تعیین می‌کنند.

کارول بوکوئه بازیگر و مدل فرانسوی که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون لوئیس بونوئل و برتران بلیه را دارد، سوفیا کوپولا کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر آمریکایی که سال گذشته بخش نوعی نگاه با فیلم «حلقه بلینگ» به کارگردانی او آغاز شد، لیلا حاتمی بازیگر ایرانی و جئون دو-یئون بازیگر اهل کره‌ جنوبی و برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در سال ۲۰۰۷، چهار داور زن این بخش هستند که کمپیون را همراهی می‌کنند.

ویلم دافو بازیگر آمریکایی، گائل گارسیا برنال بازیگر و کارگردان مکزیکی، جیا ژانکه کارگردان چینی که سال گذشته برای «نشانی از گناه» برنده جایزه بهترین فیلمنامه از کن شد و نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان دانمارکی که سال ۲۰۱۱ برای فیلم «راندن» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را برد، دیگر داوران بخش مسابقه اصلی هستند.

تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، کن لوچ، مایک لی، دیوید کراننبرگ، لوک و ژان پی‌یر داردن، اولیویه آسایاس، نوری بیلگه جیلان و آتوم اگویان در میان ۱۸ فیلمی هستند که در بخش مسابقه اصلی جشنواره برای دریافت جایزه نخل طلایی رقابت می‌کنند.    

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن  ۱۴ تا ۲۵ مه (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) برگزار می‌شود.

«گریس از موناکو» به کارگردانی اولیویه دان با بازی نیکول کیدمن فیلم افتتاحیه جشنواره است.

عباس کیارستمی کارگردان ایرانی ریاست داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه جشنواره  کن را به عهده دارد.لیلا حاتمی بازیگر فیلم‌هایی چون «لیلا»، «ارتفاع پست»، «حکم»، «چهل سالگی»، «جدایی نادر از سیمین» و «پله آخر» است.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.