مأموریت لاریجانی به کمیسیون‌های مجلس برای بررسی اختصاص ارز مرجع به دارو

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
رئیس مجلس با اشاره به بررسی مفصل اختصاص ارز مرجع به دارو و تجهیزات پزشکی در نشست غیر علنی دیروز مجلس با وزرای اقتصادی دولت، به کمیسیون‌های مربوطه مجلس مأموریت داد تا این موضوع را بررسی کنند تا مجلس نشست دوباره‌ای در این زمینه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز مجلس فرا رسیدن ۱۸ اردیبهشت، سالروز آزادی هویزه را به ملت ایران و مردم هویزه و دشت آزادگان تبریک گفت.

وی همچنین با ارائه گزارشی از نشست غیر علنی روز قبل مجلس با مسئولان دولتی دربارهٔ موضوع گرانی‌های اخیر اظهار داشت: در این جلسه وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند و نظرات خود را بیان کردند. همچنین ۴ رئیس کمیسیون‌های مرتبط با اقتصاد در مجلس و ۸ نماینده مجلس آنچه دغدغه نمایندگان از گرانی‌های اخیر بود را بیان داشتند.

لاریجانی ادامه داد: موضوع گرانی بی رویه روغن و بعضی مواد اولیه مورد نیاز دامداری‌ها بیشتر مورد توجه نمایندگان بود و با توجه به توضیحاتی که نمایندگان دولت دادند روشن بود که باید اهتمام جدی به این بخش صورت گیرد و هم در زمینه قیمت ارز مرجع باید با برنامه ریزی تمهیدی در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: سرعت در ترخیص کالاها و علاوه بر این تدبیر در مدیریت‌ها به نحوی که شوک به بازار وارد نشود از راهکارها و دغدغه‌هایی بود که نمایندگان مطرح کردند.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: از دیگر دغدغه‌های نمایندگان که در توضیحات دولتی‌ها نیز به نظر می‌رسید اهتمام جدی در کنترل نقدینگی و سیر دادن نقدینگی به سمت تولید است که باید توجه شود تا بخش‌های تولیدی در زمینه هم ارز مورد نیاز و هم سرمایه در گردش از تسهیلات برخودار شوند.

وی افزود: وزیر صنعت باید با کمک گرفتن از بخش‌های دیگر تمهیداتی در نظر گیرد تا نقدینگی به سمت تولید سوق داده شود و بخش تولید توان لازم را به دست بیاورد.

لاریجانی همچنین موضوع اختصاص ارز مرجع به دارو و نیازها و تجهیزات پزشکی را از دیگر دغدغه‌های نمایندگان در نشست غیر علنی دیروز برشمرد و افزود: بعد از بحث مفصلی که در این زمینه در مجلس انجام شد، از کمیسیون‌های مربوطه در مجلس می‌خواهم که در هفته بعد جلساتی داشته و پیگیر این موضوع باشند و بعد از اینکه نتایج نشست‌های کمیسیون‌ها نیز مشخص شد، جلسه بعدی نیز به طور خاص در این زمینه در مجلس خواهیم داشت.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.