ماجدی: استقلال یک مربی باتجربه‌تر می‌خواهد/ جوان‌ها تحت تاثیر نام الهلال قرار گرفتند

مربی سابق تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌پوشان مقابل الهلال عربستان ضعف‌های فنی بسیاری داشتند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان قرار گرفت و با نتیجه ۲ برصفر مغلوب این تیم شد. فرشاد ماجدی مربی سابق تیم فوتبال استقلال در گقت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تفکرات استقلال  از شروع بازی اشتباه بود. استقلال با تغیرات زیادی در ارنج تیمی بازی رو شروع کرد که این اولین و واضح‌ترین اشتباه بود. استفاده از بازیکنان با تجربه‌تر که می‌توانستند مکمل خوبی برای جوانان با استعدادی مثل حسین زاده و خاقانی باشند، فکر می‌کنم تصمیم بهتری بود.

او ادامه داد: به نظر من آرمان رمضانی و قاسمی نژاد اگر از اول بازی می‌کردند و در ادامه از جوان‌ترها استفاده می‌شد، بازخورد به مراتب بهتری داشت چون در ۱۵ دقیقه اول، جوان‌ها تحت تاثیر نام الهلال قرار گرفتند و محو بازی بودند که با تجربه‌ترها می‌توانستند بهتر از آن‌ها عمل کنند و در ادامه جوان‌ترها جایگزین بهتری می‌شدند و می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند ولی در بازی دیروز این کار برعکس انجام شد.

ماجدی افزود: نبود هماهنگی در سمت چپ تیم و فشار بسیاری که هافبک راست الهلال روی مرادمند آورد بسیار مشهود بود. فکر می‌کنم تعویض‌ها بسیار جای سوال داشت. به عنوان مثال تعویض ارسلان مطهری که بازیکن سرعتی، خوش فکر و خطرناکی است، چرا باید صورت بگیرد؟ چرا باید تیم از حالت با تجربه به بی تجربه تبدیل شود؟ بازیکنان خوبی در استقلال حضور دارند اما تجربه در این بازی‌ها حرف اول را می‌زند و این تعویض‌های بی‌فکر بالانس تیم را به هم زد.

مربی سابق استقلال خاطرنشان کرد: حتی ارسلان مطهری و آرمان رمضانی می‌توانستند در کنار هم خطرناک‌تر ظاهر شوند. حتی بازیکن خوبی مثل قاسمی نژاد محو بازی شده بود و جای اصلی خود را نمی‌دانست و وظیفه‌اش بخوبی گوشزد نشده بود.

او در ادامه با اشاره به مشکلات فنی دیگر آبی‌پوشان در بازی مقابل الهلال خاطرنشان کرد: در تعداد پاس‌ها باز هم مشکل داشتیم و تعداد پاس‌ها انگشت شمار بود و زود قطع می‌شد. جابجایی سریع بازیکنان در پست غیر تخصصی‌شان دیگر ضعف تیمی بود. مثلا بابک مرادی که به عنوان پیستون چپ وارد زمین شد، سریع با آمدن متین کریم‌زاده به سمت راست نقل مکان کرد این باعث شد بازیکن تمرکز لازم را از دست بدهد و فشار روی تیم دو برابر شود. بازیکنی که ۲۰ دقیقه می‌خواهد بازی کند، نباید دو یا سه بار پستش جابجا شود.
نبود یک بازی‌ساز خوب که کنترل بازی را به دست بگیرد و پاسهای خوب بدهد در تیم مشهود بود.

ماجدی خاطرنشان کرد: حتی در اواخر بازی که بسیار مهم و حیاتی‌ است، جلسه چند دقیقه‌ای سه نفره کادر فنی کنار نیمکت  و نبود مربی لب خط در این دقایق حیاتی جای سوال داشت و کلا تسلیم شدن تیم  و کادر را برابر الهلال نشان می‌داد که بسیار اشتباه بود.

مربی سابق استقلال در ادامه افزود: در هر صورت سه جام را که می‌توانستیم حداقل یکی‌اش را بگیریم از دست دادیم. دل هوادارها فقط و فقط با گرفتن جام خوش می‌شود. باید تدبیری کرد و از فردی با تجربه‌تر استفاده کرد که برای احیای دوباره تیم بزرگ استقلال راه حل خوبی است. به نظر من استقلال حتی با داشتن کمک مربی خارجی که بسیار مورد اعتماد مجیدی بود، باز هم نتوانست آنالیز خوبی از الهلال داشته باشد و در حملات ناگهانی الهلال، خط دفاعی استقلال آن طراوت قبلی را نداشت و فضاهای خالی زیادی را برای مهاجم خطرناک الهلال ایجاد می‌کرد که می‌توان گفت صبحت‌های فنی مربیان مثمر ثمر نبوده و مدافعان خوب استقلال به اشتباه راهنمایی شدند.

ماجدی گفت: بار فنی و تاکتیکی خوبی جز دو، سه صحنه خطرناک بر روی دروازه حریف که حاصل اشتباه مدافعان ضعیف الهلال بود  چیزی جدید به تیم تزریق نشد که این مساله جای سوال دارد. استقلال نیاز به کسی دارد که صادق باشد هم با خودش هم با هوادار مدیریت تمام امکانات در اختیار تیم گذاشت مربی دلخواه مجیدی قرارداد بست پرداخت مالی انجام شد و بازیکنان مورد علاقه مجیدی جذب شدند ولی اعتراض‌ها علیه مدیریت بیشتر شد و کسی نکات فنی و عدم تاکتیک تیمی و بی برنامگی فنی را مد نظر نگرفت.

او در پایان گفت: بعد از بازی، همه نکات فنی بازی فراموش شد و همه یک طرف را دیدند و آن مدیریت بود این بسیار اشتباه است. همه در شکست تیم مقصرند ولی بار فنی تیم بر عهده سرمربی و کادرش است. اگر نتوانستند پس باید در جای دیگر و تیمی دیگر تجربه اندوزی کنند شاید بتوانند تجارب خود را افزایش دهند. در غیر این صورت استقلال باز هم نمی‌تواند به جامی چشم داشته باشد. در هر صورت با وجود بازیکنان جوان و  خوب حال حاضر استقلال و حضور یک مربی باتجربه، می‌توان جان دوباره‌ای به تیم استقلال داد و نیم نگاهی به قهرمانی داشت. اگر مصاحبه می‌کنید که مقصر باخت هستید، خوب است که شجاعت دارید ولی شجاعت شما دلیل بر عذرخواهی نکردن مقابل هواداران تیم‌ نمی‌تواند باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.