ماجرای اشغال مسلحانه بانک با همکاری معاون شعبه

کارمند بانک ملت شعبه طرق مشهد که در آخرین روزهای سال گذشته مورد دستبرد سارقان قرار گرفت، چگونگی آشنایی خود با اعضای باند و شیوه سرقت را تشریح کرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،  این مرد ۴۹ ساله که به ادعای خود معاون شعبه مذکور بود در این باره گفت: اعضای باند سرقت از چندی قبل مشتری بانک بودند و چند ماهی بود که من با آن ها دوست شده بودم.

«م.ع» افزود: گاهی سوار خودرو متهمان می شدم و تا رسیدن به منزل با آن ها بودم در بین راه هم با یکدیگر صحبت می کردیم. آن ها از من درباره دستگاه های خودپرداز می پرسیدند و این که چطور دستگاه ها بدون کم و کاست پول پرداخت می کنند؟ آیا بانک پول کم نمی آورد؟ چه مقدار پول داخل دستگاه جا می گیرد و…

این مرد ۴۹ ساله ادامه داد: آن ها این اطلاعات را از من می گرفتند اما هیچ وقت فکر نمی کردم که روزی نقشه سرقت مسلحانه از بانک را طراحی کنند ولی این اتفاق افتاد. روزی نزد من آمدند و گفتند می خواهیم به بانک دستبرد بزنیم اول فکر کردم شوخی می کنند!

آن ها گفتند شب قبل می خواستیم سرقت کنیم که خودرو گشت پلیس آمد و ما فرار کردیم اما امروز می خواهیم دوباره این کار را انجام بدهیم. من ابتدا قصد همکاری نداشتم و مانع کار آن ها می شدم می گفتم حمله نکنید! این کار اشتباه است! ولی با وجود این مخالفت ها در برابر عمل انجام شده قرار گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که سارقان با خودرو شما فرار کردند چگونه سوئیچ را در اختیار آن ها قرار دادی گفت: آن ها وقتی وارد بانک شدند گفتند جیب هایتان را خالی کنید و هرچه دارید روی پیشخوان بریزید! من هم سوئیچ و پول هایم را روی پیشخوان گذاشتم که آن ها سوئیچ را برداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که چطور سارقان مسلح وقتی وارد بانک شدند ابتدا سراغ گاوصندوق را نگرفتند و گفتند اول جیب هایتان را خالی کنید! به خراسان گفت: نمی دانم! من حتی فکر این عمل هم به ذهنم نمی رسید همان جا هم به پایشان افتادم که برگردند اما یکی از آن ها با کلت به سرم کوبید و گفت: ساکت باش!

* چطور سارقان بانک شما را انتخاب کردند؟
اطراف بانک شیشه است و افراد متفرقه زیادی به بانک می آمدند آن ها تحقیق کردند، رفت و آمدها را زیر نظر گرفتند و با سوالاتی که از من پرسیدند گرچه من سطحی به آن ها جواب دادم ولی این اتفاق افتاد.

* چند فرزند داری؟
دخترم ۱۸ ساله است.

* حالا چه پاسخی برای دخترت داری که مورد طعنه دوستان و همکلاسی هایش قرار می  گیرد؟
اشتباه کردم من باید مشکلاتم را خودم رفع می کردم.

* آیا به خاطر مشکلات مالی عضو باند سرقت شدی؟
من مشکل مالی داشتم ولی این مورد برحسب اتفاق بود خودم می توانستم مشکلم را رفع کنم هیچ دلیلی نداشت که با آن ها همکاری کنم اما خودم هم نمی دانم چه شد!

* معتاد هستی؟
مقداری تریاک مصرف می کنم اما برای دخترم خیلی ناراحتم، حماقت کردم بعد از ۲۴ سال خدمت صادقانه، با آبرویم بازی کردم و سابقه ام به هدر رفت.

* چطور دستگیر شدی؟
در خیابان با همسرم بودیم که ناگهان ماموران اداره عملیات ویژه آگاهی دستگیرم کردند.

* چه پیامی برای همکاران خودت داری که ممکن است مثل تو وسوسه شوند؟
 
به هیچ کس اعتماد نکنند. من اشتباه کردم که زیادی به مشتری نزدیک شدم و آنان از اعتمادم سوءاستفاده کردند که این وضعیت به وجود آمد. یعنی اگر من به آن ها اعتماد نمی کردم شاید آن ها هم به فکر سرقت نمی افتادند.

* چقدر از پول های سرقت به تو رسید؟
پولی که از آن ها گرفتم ربطی به این ماجرا نداشت قبل از سرقت ۱۰ میلیون تومان به عنوان قرض الحسنه از آنان گرفتم.

شایان ذکر است در آخرین روزهای سال گذشته ۴ تن از سارقان به بانک ملت شعبه طرق مشهد دستبرد زدند که پس از گذشت حدود ۴ ماه از این حادثه، آنان با تلاش ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که در این میان مشخص شد معاون بانک مذکور نیز همدست سارقان بوده و همه اطلاعات بانک را به سارقان داده است. تحقیقات پلیس در این باره همچنان ادامه دارد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.