ماجرای انتخاب اولین رییس دانشگاه باهنر کرمان

۱۸اردیبهشت،

6-51.jpg

استاد دانشگاه انگلیسی با بیان اینکه آرزو و تلاش مرحوم افضلی‌پور و همسر وی در احداث دانشگاه باهنر کرمان بدون حمایت دوستان آنها به نتیجه نمی‌رسید،‌ به بیان ماجرای انتخاب دکتر میرزایی به عنوان اولین رییس دانشگاه باهنر، از سوی مرحوم افضلی‌پور پرداخت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، پروفسور هشیار نوشین در مراسم دوره هشتم اعطای جایزه افضلی‌پور، با بیان اینکه امروز روز پاسداشت علم و هنر است، اظهارکرد: مرحوم افضلی‌پور و همسر وی همت بسیاری برای احداث دانشگاه در کرمان بکار بستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اشخاصی که درگیر ایجاد دانشگاه در کرمان بودند، با دل و جان کار ‌کردند، اظهارکرد: اولین رییس دانشگاه باهنر کرمان فردی بنام دکتر میرزایی بود که در رشته بیوشیمی در لندن تحصیل کرده و فوق دکترای خود را از انگلیس اخذ کرده بود.

وی افزود: انتصاب وی به عنوان رییس این دانشگاه مربوط به زمانی بود که وی سال‌ها در مشهد، شیراز و دانشگاه شهیدبهشتی تدریس و مدیریت کرده بود.

وی به بیان خاطرات انتخاب دکتر میرزایی اولین رییس دانشگاه باهنر کرمان پرداخت و گفت: یک روز مرحوم افضلی‌پور با من تماس گرفت و دیدم که بسیار خوشحال و هیجان‌زده است و مرتب می‌گوید یافتم، یافتم از او سبب این شادمانی را پرسیدم که در جواب گفت رییس دانشگاه باهنر را یافتم؛ دکتر میرزایی قبول کرده که به کرمان بیاید و این مسئولیت را بپذیرد.

وی ادامه داد: دکتر میرزایی به دانشگاه کرمان آمد و همه چیز جای خودش را گرفت، چرا که او فردی مدیر، مدبر، دانا، آینده‌نگر و عاشق دانشگاه بود و توانایی شناخت انسان‌های شایسته برای مسئولیت‌های مختلف را داشت.

استاد دانشگاه انگلیسی، گفت: در زمان دکتر میرزایی پایه‌های استواری برای دانشگاه باهنر کرمان نهاده شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.