ماجرای سرمایه گذاری تولید کننده ماکارونی در خودروسازی

سخنگوی وزارت صمت گفت: بهار سال گذشته یک گروه صنعتی برای سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی با وزارت صمت تفاهم امضا کرده بود.

ماجرای سرمایه گذاری تولید کننده ماکارونی در خودروسازی

به گزارش ممتاز نیوز، امید قالیباف درباره سرمایه گذاری تولیدکننده ماکارونی در بخش خودروسازی اظهار داشت: در بهار سال گذشته تعدادی از هلدینگ های بزرگ تولیدی و سرمایه گذاری تفاهم نامه‌ای را با وزارت صمت در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه گذاری امضا کردند.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در قالب آن تفاهم نامه، این شرکت پیشنهاد ۴ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در حوزه‌های حمل و نقل، خودرو، غذا، پتروشیمی و شیمیایی را ارائه کرد.

قالیباف تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد این شرکت در حوزه خودرو یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون خودرو در سال سرمایه گذاری کند که از این تعداد ۶۰۰ هزار خودروی سواری، ۲۰۰ هزار خودروی هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودروی سنگین است.

وی ادامه داد: بررسی عملکردی این گروه نشان می‌دهد که در دهه ۶۰ نیز ساخت قطعات خودرو مانند سرسیلندر توسط این گروه انجام شده و صاحب تجربه است. بنابراین با درخواست سرمایه گذاری این گروه صنعتی در صنعت خودروسازی سال گذشته موافقت به عمل آمده بود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: در تیرماه سال ۱۴۰۰ مجوز تأسیس صادر و زمین نیز تأمین شد و خط تولید نیز در حال تکمیل است.

قالیباف اظهار داشت: هلدینگ های سرمایه گذاری دیگری نیز برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که در مورد آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.