ماجرای طراح لباس کاخ سفید و میشل اوباما

این مطلب امروز ۵ شنبه ۱۸ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عصر ایران:  همزمان با پیروزی دوباره اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، امید طراح مشهور و قدیمی لباس سران این کشور نیز برای بازگشت iبه کاخ سفید iبه یأس تبدیل شد.

در پشت پرده کاخ سفید نه تنها سیاستمداران حرفه ای بلکه افرادی در زمینه های دیگر نیز فعال می باشند که از آن جمله می توان iبه طراحان لباس اشاره نمود.

یکی از این افراد ، “اسکار دیلا رنتا” است که برای تعداد بسیاری از همسران سران آمریکا، لباس طراحی نموده است: از “جاکلین کندی” (همسر جان کندی) تا “لورا بوش” (همسر جورج بوش پسر).

جان کندی بین سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ و جورج بوش پسر بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ مسؤولیت ریاست جمهوری آمریکا را برعهده داشتند.

لباس های این طراح مشهور حتی در مراسم های خانوادگی کاخ سفید هم استفاده می شدند. لباس عروسی جینا بوش دختر جرج بوش پسر نیز از  طراحی های دیلا رنتا بود. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم پس از پایان ریاست جمهوری همسرش “بیل کلینتون” و خروج از کاخ سفید در سال ۲۰۰۱ iبه این طراح لباس قدیمی، وافادر ماند.
هیلاری در مراسمی برای دخترش چیلسی نیز لباسی از طراحی های دیلا رنتا را iبه تن نمود.

اما ارتباط دیلا رنتا با کاخ سفید همزمان با ورود میشل اوباما بانوی اول تازه در سال ۲۰۰۹ ، تغییر نمود. میشل هیچ یک از لباس های او را iبه تن نکرده و تصمیم گرفت تعدادی از طراحان تازه لباس را iبه کار بگیرد. او با این اقدام مرحله تازهی را در کاخ سفید رقم زد.

از آن پس دیلا رنتا ، هیچ فرصتی را برای انتقاد از لباس میشل اوباما بانوی اول آمریکا از دست نمی دهد.

هنگامی که میشل، لباسی از طراح بریتانیایی “الکساندر ماکوین” را در مراسم ضیافت شام iبه افتخار رئیس جمهور چین پوشیده بود طراح سابق لباس در کاخ سفید از لباس میشل انتقاد نمود که ” این نشست برای تشویق بازرگانی میان آمریکا و چین برگزار شد پس چرا همسر رئیس جمهور آمریکا لباس اروپایی iبه تن داشت؟”

این طراح مشهور همچنین از میشل iبه علت پوشیدن یک کت سبک در دیدار با ملکه بریتانیا انتقاد نمود و گفت: “این پوشش، نامناسب بود.”

البته میشل در برابر این انتقادات تاکنون سکوت اختیار نموده و پاسخی iبه او نداده است.  این طراح مشهور لباس هم اخیرا در برنامه ای تلویزیونی، از میشل، عذرخواهی نمود.

طراح سابق لباس در کاخ سفید امیدوار بود با پیروزی میت رامنی کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دوباره iبه کاخ سفید بازگردد اما با شکست رامنی در برابر اوباما این امیدواری او بی نتیجه ماند.

” آن” همسر میت رامنی در مراسم معرفی رامنی iبه عنوان کاندیدای نهایی جمهوری خواهان برای رقابت با اوباما انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ ، یکی از لباس های طراحی شده توسط دیلا رنتا را iبه تن داشت.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.