ماجرای پرداخت های میلیونی به دو مقام ارشد وزارت کار چه بود؟

ماجرای پرداخت های میلیونی به دو مقام ارشد وزارت کار چه بود؟

احمد بخشایش اردستانی، نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی، قصد دارد وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را برای پاسخ به برخی سوالات به مجلس فرا بخواند.
بر اساس نسخه ای از متن سوالات بخشایش که در اختیار خبرنگار شبکه ایران قرار گرفته، این نماینده مجلس، دو مورد پرداخت میلیونی به دو مقام ارشد این وزارتخانه را زیر سوال برده و همچنین از برخی انتصابات در سطح مدیران کل این وزارتخانه انتقاد کرده است.
این نماینده در سوال خود ادعا کرده یکی از این دو مقام ارشد وزارت کار پاداشی به مبلغ ۱۸ میلیون تومان و دیگری پاداشی به میزان ۵۰ میلیون تومان دریافت کرده اند. آنگونه که بخشایش در طرح سوال خود مطرح کرده، این مبالغ به عنوان عیدی در آخرین روزهای اسفند ۹۰ به این دو مقام پرداخت شده است.
خبرنگار شبکه ایران پس از کسب اطلاع از موضوع، تلاش کرد صحت و سقم این ادعا را بررسی کند. یک منبع مطلع ضمن رد ادعای وارده در این باره به خبرنگار ما گفت: “فرآیند عقد قرارداد یکی از این افراد، با وزارت کار، بیش از ۶ ماه به درازا کشید و وی در این مدت امکان دریافت حقوق ماهیانه اش را نداشته است. اما پس از امضای قرارداد و طی شدن روال اداری، طلب نامبرده به صورت یکجا به وی پرداخت شد.”
به گفته این منبع، “شاید همزمانی تسویه طلب ۶ ماهه این مقام ارشد با روزهای پایانی سال، سبب ایجاد این شبهه در ذهن نماینده اردستان شده است، گرچه نمی توان برخی اغراض سیاسی را نیز در این ماجرا نادیده گرفت.”
وی همچنین درباره ۵۰ میلیون تومان پرداختی دیگر مقام ارشد این وزارتخانه گفت: “این مبلغ مجموع کارانه و عیدی بیش از ۳۵ نفر از پرسنل تحت امر وی بوده که توسط نامبرده به افراد مذکور پرداخت شده است.”

 آنگونه که این منبع آگاه به خبرنگار ما اطلاع داد، پاسخ سوالات نماینده اردستان از وزیر کار به همراه مستندات مربوطه، هفته آینده به کمیسیون مربوطه ارائه خواهد شد.
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.