ماجرای پرداخت ۹۰۰ میلیونی رحیمی به برخی نمایندگان

نماینده سابق تهران در مجلس هشتم به تشریح موضوع کمک ۹۰۰ میلیون تومانی “خیرین” به نمایندگان مجلس هشتم با بهانه “کمک به مساجد” پرداخت.

به گزارش فارس، پرویز سروری نماینده سابق مردم تهران در مجلس هشتم با اشاره به کمک‌های مالی محمدرضا رحیمی در اوایل مجلس هشتم به برخی از نمایندگان، اظهار داشت: در اواخر مجلس هفتم و ورودی مجلس هشتم، رحیمی که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بود با این بهانه که نمایندگان هزینه‌های انتخاباتی دارند، مبالغی را تحت عنوان کمک به هزینه‌های انتخاباتی وکلای ملت، بین آنان توزیع می‌کرد.

وی افزود: البته یکسری از این کمک‌های مالی در قالب کمک به مساجد انجام می‌شد که این موضوع به نظرم نکته نگران‌کننده‌ای بود از این جهت که اگر کانون‌های قدرت و ثروت با هم ارتباط برقرار کنند، آن زمان می‌تواند حلقه‌ای از مفاسد در کشور شکل گیرد.

نماینده سابق تهران در مجلس هشتم یادآور شد: افرادی که این مبالغ را دریافت می‌کردند، به صورت مباشر مستقیم، چک‌هایی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: مسائلی از این جهت،‌ می‌تواند آثار فاسدی در کشور داشته باشد و به شدت مدار آزادگی در مجلس را زیر سؤال ببرد و نمایندگان را به نوعی وام‌دار مجموعه‌هایی کند.

“بعد از پیگیری‌هایی که برخی نمایندگان انجام دادند، عنوان شد که این کمک‌های مالی را یکی از خیرین انجام داده و حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای کمک به نمایندگان پرداخت کرده است، اما این سؤال در اینجا پیش می‌آید که این خیرین چرا همه نیازمندی‌ها جامعه را رها کرده و چنین مبالغی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند.”

سروری بر همین اساس یادآور شد: این مسئله به نظرم زمینه‌های ناخوشایندی بود که ایجاد شد، البته همان زمان، اعتراضات جدی از طرف بسیاری از نمایندگان صورت گرفت و موضوع حتی به ضرب و شتم هم کشیده شد.

وی متذکر شد: این سنت متأسفانه تحت این بهانه‌ها، توجیهات و دلایل که قابل قبول نبود، شکل گرفت که به نظرم این موضوع باید با جدیت بیشتری تعقیب و حساسیت بیشتری روی آن گذاشته می‌شد چرا که این اقدام می‌تواند تبدیل به رویه شود و کشور را با چالش‌های جدی مواجه کند و موج کانون‌های قدرت و ثروتی که می‌خواهند از قدرت “ثروت” و از ثروت “قدرت” تولید کنند را تقویت کنند و به تعبیری همان جریان فساد در کشور را توسعه دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید با این پدیده‌ها با جدیت و قاطعیت برخورد شود، خاطرنشان کرد: کشور راهی جز مبارزه با این موضوعات ندارد، اگر می‌خواهیم در مسیر سلامت و آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری قرار گیریم و حرکت کنیم،‌ چاره‌ای جز اینکه مبارزه بی‌امان، جدی و بی‌رحمانه‌ای با همه ابعاد فساد داشته باشیم، نداریم.

نماینده سابق مجلس در دوره هشتم همچنین گفت: به نظرم در موضوعی که نباید اغماض و هیچ‌گونه کوتاهی یا رحم یا شفقتی صورت گیرد، مبارزه با فساد است و اگر مبارزه با فساد در رأس برنامه‌های مسئولین نباشد، شاهد گسست‌های جدی بین مردم و نظام و مسئولین خواهیم بود و رفته رفته فساد تئوریزه می‌شود و وقتی این اتفاق رخ دهد در همه دستگاه‌ها سامان می‌یابد.

پرویز سروری در خاتمه با بیان اینکه این سنت سیئه‌ای بود که ایجاد شد، تصریح کرد: در این شرایط، عناصر فساد انگیزه و جرأت پیدا می‌کنند که فسادشان را تحت عناوین مختلف آشکار کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.