ماجرای پروژه مشارکتی منوریل تهران از زبان شهردار منطقه ۵

۲۳ آبان ،

9-140.jpg

فقدان اسناد مربوط به طرح منوریل تهران سبب شد که این پروژه منتفی شده، امروز دوباره در صحن شورای شهر تهران مطرح شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسابرس رسمی شورای شهر تهران در جریان پانصد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر، ضمن ارائه گزارش تفسیری عملکرد مالی منطقه ۵ شهرداری در سال مالی منتهی به اسفند ۸۸، گفت: از آنجا که سندی درباره پروژه منوریل از سوی شهرداری به ما ارائه نشد، نمی‌دانیم که در این قضیه طرف دعوا شهرداری‌ است و یا شریک او و نمی توانیم در این باره قضاوت کنیم.

به گزارش تفسیری ایسنا، طلوعی شهردار منطقه ۵ در این باره توضیح داد: منوریل یک قرارداد مشارکتی بود که در دوره شهردار پیشی تهران منعقد شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد این قرارداد تامین ملک و بارگذاری بر عهده شهرداری بود و ساخت این پروژه را طرف مشارکت کننده بر عهده داشت، اما مدتی بعد اجرای این پروژه منتفی شد و در نهایت اواخر سال ۸۹ نیز پایه‌های منوریل برچیده شد.

وی با بیان اینکه پروژه منوریل قانونی بوده است، تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای پایه‌های منوریل بها شده بود که در نهایت برچیده شد.

شهردار منطقه ۵ درباره اراضی مربوط به این پروژه نیز توضیح داد: دو دانگ زمینی که برای پروژه منوریل صادقیه در نظر گرفته شده بود متعلق به شهرداری است و ۴ دانگ باقی مانده به بنیاد شهید تعلق دارد، اما شهرداری در حال تملک باقی مانده این زمین است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش تفسیری ایسنا، احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم در جریان بررسی گزارش تفسیری حسابرسی شهرداری منطقه یک در سال مالی منتهی به اسفند ۸۸، از زحمات یزدانی شهردار تازه تهران برای تسریع در روند اجرای طرح ساماندهی محله جماران تقدیر کرد و گفت: این طرح در ماه‌های اخیر با سرعت خوبی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: به همت شهرداری منطقه یک، بسیاری از باغات جماران همچون باغ “خسروشاهی”، “امیرسلیمانی”، “وزیری” و “ملک” تملک شده، اما هنوز “باغ رهنما” باقی مانده است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم در این باره گفت: چند باغ دیگر نیز در دستور کار تملک قرار دارد و وقتی که شهرداری پولدار شود باغ رهنما را هم تملک می‌کند.

تقدیر شورای شهر از سرعت گرفتن ساماندهی جماران

مسجد جامعی همچنین خواستار استفاده از آب قنوات جماران به عنوان یک المان شهرسازی شد و گفت: به جای آنکه قنات‌ها سرپوشیده شود، باید آب آن را به سطح بیاوریم و از لطافت آن در محله جماران استفاده کنیم، چرا که قنات‌های ارزشمندی در این محدوده وجود دارد که اگر آب آن در زیر زمین جاری شود ارزش آن شناخته شده نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.