مادران به محض وقوع مشکل در شیردهی، به سمت استفاده از شیرخشک نروند

فروردین ۱۴۰۳

یک متخصص کودکان توصیه کرد: مادران به محض وقوع مشکل در شیردهی، به سمت استفاده از شیرخشک نروند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ مهران حکیم‌زاده دربارهٔ فواید شیر مادر گفت: شیر مادر اولین واکسنی است که نوزاد در بدو تولد دریافت می‌کند. این ماده نه تنها تا ۶ ماهگی منبع تغذیه‌ای کاملی برای نوزاد محسوب می‌شود بلکه سیستم ایمنی بدن وی را در مقابل عفونت‌ها به خصوص عفونت‌های اسهالی و گوارشی مقاوم می‌سازد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فواید مهم استفاده از شیر مادر علاوه بر فواید جسمانی، فواید روانی است که برای کودک در پی دارد چرا که ارتباط پوستی که در فرایند شیردهی میان مادر و فرزند ایجاد می‌شود، سبب تشدید رابطه عاطفی میان این دو می گردد.

این متخصص کودکان دربارهٔ شیر ابتدایی مادر که به “آغوز” معروف است، گفت: بعضی خانواده‌ها به دلیل ظاهر متفاوت آغوز به اشتباه گمان می‌کنند این شیر مضر بوده و نوزاد را از آن محروم می‌کنند در حالی که شیر ابتدایی مادر دارای پروتئین و مواد لازم برای ایمنی بدن نوزاد است که بسیار توصیه می‌شود.

وی دربارهٔ تغذیه با شیر خشک افزود: شیر خشک نه تنها سبب کاهش روابط عاطفی میان مادر و فرزند و صدمات روانی به کودک می‌شود بلکه ریسک دچار شدن کودک به بیماری‌های عفونی را نیز بالا می‌برد.  

حکیم‌زاده ادامه داد: کودکانی که با مصرف شیر خشک؛ ظاهری چاق‌تر از کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، دارند در واقع به دلیل کالری موجود در شیر خشک با افزایش ریسک چاقی روبه‌رو می باشند.  

وی به مادران توصیه کرد: مادران باید تداوم شیردهی را تا سن دو سالگی کودک حفظ کنند و تنها در صورتی به سراغ شیرخشک بروند که شیر مادر برای کودک کافی نیست./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.