مادران مراقب کم آبی بدن نوزادشان در تابستان باشند

فروردین ۱۴۰۳

مادران در تابستان مراقب باشند که نوزادشان دچار کم آبی بدن نشود و از پوشاندن زیاد از حد نوزاد خودداری کنند.

دکتر فاطمه اعلمی، متخصص نوزادان از بیمارستان هدایت تأمین اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مادران توجه داشته باشند، در فصل تابستان از پوشاندن زیاد از حد نوزادان خود پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: به طور مکرر ملاحظه می شود، نوزادانی به درمانگاه مراجعه می کنند که دچار کم آبی بدن شده اند، این نوزادان به شدت بی قرارند، پوست بدنشان خشک است و ادرار کمی دارند، گاهی به این دلیل مبتلا به زردی نوزادی می شوند و مواردی ملاحظه شده که به سبب بالا رفتن بیش از حد بیلیروبین خون (درجه زردی) دچار عوارض مغزی مادام العمر می شوند.

وی متذکر شد: نوع کم آبی بدن این نوزادان، از نوع سدیم بالا است که در صورت تأخیر در درمان ممکن است منجر به تشنج و عوارض مغزی شود، درمان این نوع کم آبی بدن نیز خود، پیچیدگی هایی دارد به طوریکه اصلاح کم آبی بایستی ظرف دو سه روز صورت گیرد و باید توجه داشت که اصلاح سریع این نوع کم آبی، گاهی منجر به تشنج می شود و این نوزادان اغلب نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

این متخصص نوزادان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این عارضه خطرناک پیشنهاد می شود که محل زندگی این نوزادان گرم نباشد نوزاد زیاد پوشانده نشود و به طور مکرر از شیر مادر تغذیه کند، دادن آب اضافه و یا آب قند لزومی ندارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.