مادرزن و توانایی تخریب زندگی، تنها با یک کلمه

۰۳م آذر ،

 

مادرزن و توانایی تخریب زندگی، تنها با یک کلمه

 

از زمان های قدیم تا به امروز دو سئوال فلسفی بزرگ ذهن بشریت را مشغول کرده بود. اول اینکه کارکرد “آپاندیس” در بدن چیست و دوم اینکه “مادرزن” چرا اختراع شده است؟!
اندیشمندان بسیاری از قدیم تا کنون سعی در حل این دو معما بودند. معمای اول کمی تا قسمتی حل شد و معمای دوم هنوز لاینحل باقی مانده است!
در کتب قدیمی مادرزن را از میان میوه ها به “لیمو شیرین” تشبیه کرده اند که در ابتدا شیرین است و بعد از مدتی به تلخی می گراید! البته مادرزن را به بسیار چیزهای دیگری هم تشبیه کرده اند که نمی توانیم همه اش را برای شما بنویسیم!
یکی از محققان در این زمینه می گوید: “اگر مادرزنتان به شما گیر داد و شما را فردی بی مسئولیت و بی اخلاق دانست، مبادا فکر کنید ایرادی دارید و اعتماد به نفستان کاهش یابد؛ خیر! کلا ماهیت وجودی مادرزن چیزی غیر از گیر دادن نیست و شما هر چقدر هم خوب باشید این اتفاق برایتان خواهد افتاد!”

می گویند پیری در هنگام فوت مدعی شد بالاخره راه مقابله با مادرزن را یافته است. وی گفت: “یک داماد خردمند بایستی همواره مادرزنش را روی سرش بگذارد!” وی در توضیح سبب این عمل گفت: “بدین ترتیب دیگر نه او مادرزنش را می بیند و نه مادرزن دامادش را! در نتیجه داماد می تواند با خیال راحت عمری را بگذراند!”
شخصی پرسید: “اگر مادر زن و یا زن شما در حال غرق شدن باشند و شما فقط یک حق انتخاب داشته باشید میروید سینما ؟ یا رستوران !”

و پاسخ این سئوال سخت است و داده های سئوال کافی نیست! پاسخ به این ربط دارد که سینما چه فیلمی داشته باشد و رستوران کیفیت غذایش چگونه باشد … عجیب دو دلمان کردید! با این سئوالتان! واقعا سینما برم یا رستوران؟!
پرسیده اند که این ضرب المثل “یک کلام از مادر عروس” از کجا آمده است و داستانش چیست؟! و پاسخ این است که در زمان غارنشینان مادرزنی بود که در هر ۲۴ ساعت تنها یک کلمه صحبت می کرد و وقتی همان یک کلمه را می خواست بر زبان بیاورد، تا دهانش را باز می کرد مثل اژدها آتشی از دهانش خارج می شد و تمام زندگی دختر و دامادش را می سوزاند! بعد از این اتفاق “یک کلام از مادر عروس” ضرب المثلی تلخ شد.

گفتنی است هنوز هم از نسل آن مادرزن به وفور یافت می شود! البته مادرزن های این دوره زمانه پیشرفته تر شده اند و بدون آنکه آتشی از دهانشان خارج کنند توانایی تخریب صد در صدی زندگی دختر و دامادشان را دارند!

TehranKids
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.