ماده ای که “اسید” دهانتان را از بین می برد

فروردین ۱۴۰۳

از کنجد روغنی استخراج می گردد که اثر درمانی بسیار بسیاری دارد.

محمد باقر مینایی معاون پژوهش دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روغن کنجد روی سلامت دندان اثرگذار است و ماساژ این روغن روی لثه و مخاط دهان سبب ضد عفونی و بهبود جریان خون در دهان می‌شود.

وی ادامه داد: اثر درمانی روغن کنجد طولانی مدت است و نباید این انتظار را داشته باشیم که با چند روز مصرف این روغن اثر آن را ملاحظه کنیم.بهتر است برای اثر بخشی روزی سه بار لثه ها و دندان را با روغن کنجد ماساژ دهیم.

وی اظهار داشت:‌هنگامی که دندان خوب تغذیه شود از استحکام و قوام بیشتری برخوردار است و زیبایی خود را حفظ می کند.

مینایی گفت: روغن کنجد سبب جلوگیری از تغییر اسیدیته دهان می گردد این را بخاطر داشته باشیم اسیدی شدن دهان مینای دندان ها را تخریب می کند.

با مصرف روغن کنجد دهان مرطوب نگه داشته می گردد و همین مرطوبی سبب وجود ایمونوگلوبین ها در دهان می گردد که به عنوان سرباز های دفاعی بدن می باشند و آلودگی های دهان را از بین می برد.

مینایی افزود: بسیاری از مردم به واسطه تغییر فصل و عوامل حساسیت زا دچار لارنجیت( یا تغییر در نحوه بیان) می شوند لذا همین اشخاص با ماساژ دهان به واسطه روغن کنجد که این امر می توان روزی دو یا سه بار باشد از التهابات ناحیه خلف دهان می تواند جلوگیری کند که این کار احتمال وقوع لارنجیت را کاهش می دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.