مارکز زوال عقل ندارد؛ به او پیام همدردی‌ ندهید

نام گروه: اخبارفرهنگی هنری     انتشار: /۰۴/۲۱       تعداد بازدید: ۶

مارکز زوال عقل ندارد؛ به او پیام همدردی‌ ندهید

گابریل گارسیا مارکز

لطفا به پیام‌های همدردی خود پایان دهید. گابو مشاعرش را از دست نداده است. او فقط یک فرد مسن است که کمی حافظه‌اش را از دست داده و من همچنان….

                                                         

رییس بنیاد گابریل گارسیا مارکز اعلام کرد، بر خلاف آن‌چه اخیر اعلام شده است، این رمان‌نویس بزرگ کلمبیایی به بیماری زوال عقل مبتلا نیست.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جایمه آبلو»، رییس بنیاد روزنامه‌نگاری گابریل گارسیا مارکز، با رد ادعاهای برادر این نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبیات مبنی بر ابتلای «گابو» به بیماری زوال عقل، از مردم خواست تا به پیام‌های همدردی‌شان پایان دهند.
او در پیامی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر نوشت: من درباره‌ی وضعیت سلامتی و زندگی خصوصی گابو هیچ نظری ندارم؛ اما اذعان دارم که هیچ تشخیص پزشکی درباره‌ی ابتلای او به بیماری زوال عقل (dementia) داده نشده است.
وی افزود: لطفا به پیام‌های همدردی خود پایان دهید. گابو مشاعرش را از دست نداده است. او فقط یک فرد مسن است که کمی حافظه‌اش را از دست داده و من همچنان به دوستی با او افتخار می‌کنم.
بنیاد روزنامه‌نگاری نوین در سال ۱۹۹۴ در شهر کارتاجینای کلمبیا توسط گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ی رمان «صد سال تنهایی»، راه‌اندازی شد و اکنون توسط «جایمه آبلو» اداره می‌شود.
پیام «آبلو» در توییتر پاسخی بود به اظهارات «جیمی گارسیا مارکز»، برادر این رمان‌نویس معروف، که در سخنرانی خود در دانشگاه از ابتلای برادرش به بیماری زوال عقل و از دست دادن حافظه‌ این نویسنده خبر داده بود.
برادر این نویسنده‌ی ۸۵ساله در صحبت‌های خود گفته بود: گابو مکررا با من تماس می‌گیرد و سؤال‌های ابتدایی می‌پرسد. او مبتلا به زوال عقل شده و دیگر به نوشتن ادامه نخواهد داد. او دچار مشکلاتی با حافظه‌اش شده است. این بیماری در خانواده‌ی ما ارثی است و همه‌ی ما عاقبت به این بیماری خواهیم رسید.
این در حالی است که گابریل گارسیا مارکز که به دلیل ابتلا به سرطان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، پس از رمان سال ۲۰۰۴ کم و بیش با نویسندگی خداحافظی کرده است. امسال سی‌امین سالگرد اعطای جایزه‌ی نوبل ادبیات به این نویسنده‌ی کلمبیایی است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  

منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:

|


سیمرغ | تازه های فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.