ماریوپل اوکراین بعد از هفته‌ها محاصره سقوط کرد

ماریوپل به کنترل نیروهای دونتسک درآمد.

ماریوپل اوکراین بعد از هفته‌ها محاصره سقوط کرد

به گزارش ممتاز نیوز، رئیس منطقه خودمختار دونتسک اعلام کرد که نیروهای دونتسک توانستند بندر «ماریوپل» را به کنترل خود در آورند.

نیروهای ارتش روسیه و دو منطقه دونتسک و لوهانسک طی هفته‌های گذشته محاصره بندر راهبردی ماریوپل را تشدید بخشیده بودند.

نیروهای روس هفته گذشته خروج از برخی نواحی اوکراین از جمله منطقه کی‌یف را کلید زده و مسکو اعلام کرد در مرحله بعدی «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، تمرکز بر روی آزادسازی دونباس خواهد بود.

در همین حال، شبکه سی‌ان‌ان بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از صف هشت مایلی (۱۳ کیلومتری) کاروان نظامی ارتش روسیه به سمت مناطق شرقی و جنوبی اوکراین خبر داده است. مقامات اوکراینی می‌گویند که نبرد اصلی اکنون در شرق اوکراین در جریان است و توپخانه سنگین در سرتاسر منطقه دونباس در حال تبادل آتش است.

طی هفته‌های اول جنگ کاروان ۶۰ کیلومتری ارتش روسیه با انواع تجهیزات از طریق تصاویر ماهواره‌ای به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین مشاهده شده بود. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اخیرا با اشاره به اینکه هدف اولیه روسیه از عملیات نظامی در اوکراین به دست آمده، از تمرکز بعدی مسکو بر شرق اوکراین خبر داد. سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفته خروج نیروهای این کشور از منطقه کی‌یف نشانه حسن‌نیت به منظور ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات صلح با طرف اوکراینی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.