مازندران رتبه اول ذخیره فلورین کشور را دارد

۱۹فروردین۱۳،

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران از لحاظ ذخیره فلورین رتبه اول و از نظر ذخیره زغال سنگ دارای رتبه دوم را در کشور داراست.

رضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در مازندران، از ۲۰۶ فقره پروانه ها بهره برداری در حوزه معدن مازندران خبر داد و افزود: این تعداد پروانه شامل مواد معدنی زغال سنگ، فلورین، واریزه کوهی و سنگ لاشه آهکی، سنگ تزئینی (گرانیت، مرمریت و تراورتن)، باریت، پوکه معدنی، سرب و روی،سیلیس و گچ است.

وی با بیان اینکه رتبه ذخایر معدنی مازندران در کشور منحصر به فرد و ممتاز است گفت: مازندران از لحاظ ذخیره فلورین رتبه اول و از نظر ذخیره زغال سنگ دارای رتبه دوم را در کشور داراست.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه تعداد ۹۱ معدن در استان فعال است اظهار داشت: ۲۹ معدن غیر فعال و ۱۲ معدن نیمه فعال و ۱۶ معدن نیز سلب صلاحیت شده است.

فلاح افزود: مرحله اعتبار پروانه ۳۶ معدن به اتمام رسیده و ۱۴ معدن نیز پیشنهاد سلب صلاحیت شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵۱۵ نفر در معادن استان اشتغال دارند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به صادرات مواد معدنی استان اشاره کرد و افزود: مازندران ۲۲۵۱ تن انواع مواد معدنی به ارزش۷۷۶ هزار و ۶۰ دلار به کشورهای ترکیه و مصر صادرات دارد.

فلاح در خصوص برداشت های رودخانه ای اظهار داشت: تعداد ۳۴ فقره مجوز برداشت رودخانه ای و اراضی زمین های کشاورزی با ظرفیت اشتغال ۲۵۰ نفر نیز صادر شده است.

وی همچنین به ۱۸ مورد مکاتبه انجام شده با مراجع غذایی در خصوص برداشت غیر مجاز نیز اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.