ماساژ زیباترین راه شناخت احساسات و واکنش‌های نوزادان است

فروردین ۱۴۰۳

ماساژ نوزاد و کودک، زیباترین راه شناخت احساسات، واکنش‌ها و ایجاد آرامش و اطمینان خاطر نوزاد است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل ا ز  وب دا؛ کارشناس کودکان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: ماساژ کودک سبب ایجاد آرامش و هوشیاری او می‌شود، ترکیبات شیمیایی در بدن مانند کورتیزول تحت تاثیر فشار عصبی افزایش می‌یابند و برای جلوگیری از این مشکل در کودکان انجام ماساژ روزانه، این هورمون را به پائین‌ترین حد ممکن می‌رساند.

عزت بادیانی افزود: ده دقیقه ماساژ دو تا سه بار در هفته، به اعتقاد‌سازی بین مادر و کودک، جلوگیری از بیماری‌ها و ارتباط برقرار کردن بین آنها کمک می‌کند.

کارشناس کودکان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور با اشاره به اینکه بهترین زمان برای انجام ماساژ زمان بیداری و با نشاطی کودک است، عنوان کرد: ماساژ مستمر، عضلات و مفاصل نوزاد را محکم می‌کند، بیماری‌های رایج کودکان را بهبود می‌بخشد.

بادیانی ادامه داد: انجام ماساژ سبب زیاد شدن وزن بچه، جلوگیری از یبوست، حفظ حالت‌های فیزیکی، هوشیاری، نشان دادن احساسات و ایجاد ارتباط بهتر با کودکان می‌شود.

وی اظهار داشت: مادر باید روغن‌های مناسب ماساژ را انتخاب و قبل از ماساژ دست را به روغن آغشته و نرم کند.

بادیانی با اشاره به اینکه در ایران بیشتر از روغن‌های نارگیل، آفتابگردان، زیتون، بادام و انگور استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: روغن‌ها به طور مشخص به نوع پوست بچه، محل زندگی، قابل دسترس بودن و آلرژی‌زا نبودن بستگی دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.