مالیات خانه های خالی از سکنه به تولید و عرضه مسکن ختم می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس مسکن گفت:‌ اخذ مالیات بهترین راهکار جبران خسارت ناشی از این سودجویی مالکان به واسطه راکد ماندن بخشی از امکانات و سرمایه ملی می باشد.


احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه به رغم تاکید کارشناسان و تلاش دولت قبل، مسکن به عنوان کالای مصرفی تلقی نمی شود، گفت: در نبود برنامه ریزی مسکن همچنان به عنوان کالای مصرفی شناخته نشده و آمار خانه های خالی از سکنه در مناطق شهری از جمله کلانشهر تهران نشانگر این است که مسکن به عنوان کالای سرمایه ای احتکار می گردد.

سرحدی، حق مالکیت اشخاص را براساس قانون غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: در شرایط امروز تنها عامل عدم عرضه خانه های خالی از سکنه به بازار سودجویی مالکان است، که اخذ مالیات بهترین راهکار جبران خسارت ناشی از این سودجویی به واسطه راکد ماندن بخشی از امکانات و سرمایه ملی می باشد.

این کارشناس مسکن، افزود: با اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه دولت می تواند از این طریق تسهیلات و امکانات حمایت از تولید و عرضه مسکن را در کشور فراهم سازد.

وی در ادامه سیاست تشویقی حمایت ازعرضه املاک به بازار مسکن را مکمل اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه دانست و افزود: اجرای طرح های تشویقی حمایت از تولید و عرضه مسکن نظیر تخفیف مالیاتی همگام با اخذ مالیات تصاعدی از خانه های خالی از سکنه، تعادل بازار املاک کشور در پی خواهد داشت.

سرحدی، ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه در راستای مقابله با سوداگران بازار مسکن از سوی دولت یازدهم مورد توجه قرار گیرد.

/انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.