مالکی: دیگر اجازه تشکیل دولت ائتلافی را نخواهم داد – بین الملل

نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای با تاکید بر اینکه “دولت مشارکت ملی” تصویر معکوس دموکراسی است، اعلام کرد، دیگر اجازه نخواهد داد تجربه دولت ائتلافی اتفاق بیفتد.

 نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با شبکه خبری روسیه الیوم اعلام کرد: دیگر اجازه نخواهم داد که تجربه دولت ائتلافی بار دیگر در عراق اتفاق بیفتد.

المالکی گفت: دولت مشارکت ملی در حقیقت زمینه را برای سلطه اقلیت سیاسی بر اکثریت فراهم کرده و در واقع مشارکت برای کار را به تلاش برای مانع‌تراشی تبدیل کرده است.

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: دولت مشارکت ملی که در آن اقلیت سیاسی بر اکثریت چیره شوند در واقع تصویر معکوس دموکراسی است.

وی در ادامه به مساله سوریه و موضع کشورش در قبال بحران سوریه اشاره کرده و گفت: عراق در امور داخلی سوریه دخالتی نمی‌کند و نه طرفدار منافع نظام است و نه طرفدار گروه‌های مخالف.

وی خاطرنشان کرد: عراق بر موضع خود در حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به راهکاری سیاسی در خصوص سوریه پایبند بوده و با هرگونه خشونت و اقدامات مسلحانه درخصوص سوریه مخالف است.

المالکی در ادامه اعلام کرد که به زودی به منظور دیدار با مسئولان بلندپایه روسیه و گفت‌وگو با آنها به این کشور سفر خواهد کرد.

وی گفت: هدف از این سفر گفت‌وگو درباره توسعه روابط دوجانبه روسیه و عراق در زمینه‌های نظامی و تلاش برای تجهیز ارتش عراق است.

علی الدباغ، سخنگوی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که در سفر نوری المالکی به روسیه که قرار است ماه جاری میلادی برگزار شود در خصوص سه پرونده مهم گفت‌وگو خواهد شد.

وی گفت: سفر المالکی بر مسائلی از جمله توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی متکی است.

وزارت امور خارجه عراق روز شنبه اعلام کرده بود که بغداد و مسکو در خصوص برگزاری نشستی در سطح کمیته وزارتی در بغداد توافق کرده‌اند، این در حالی است که هنوز زمان دقیق این نشست مشخص نشده است.

دولت عراق و روسیه در حال حاضر در حال انجام مذاکراتی برای همکاری بیشتر در خصوص مجهز کردن ارتش عراق هستند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.