ماموریت تازه دولت به وزارت ارتباطات

۵ م دیماه ،

با موافقت دولت و در راستای ساماندهی فعالیت درگاه ها، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به تدوین و ابلاغ استانداردها و الزامات فنی درگاه های دستگاه های اجرایی شد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد؛ ظرف یک ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه، استانداردها و الزامات فنی درگاه ها (پورتال ها، وب پایگاه اینترنتی ها، وبگاه ها و رسانه های بر خط) دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را تدوین و ابلاغ و سالانه برای پایش و اعلام آن، به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و سایر مراجع قانونی ذیربط اقدام کند.
وزیران عضو کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت آن (فاوا) به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی این مصوبه را صادر کرده اند.
براین اساس، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری موظف است، استانداردها و الزامات موضوع بند(۱) را به عنوان بخشی از شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های مربوط (موضوع مواد(۸۱) و (۸۲) قانون مدیریت خدمات کشوری) منظور کند.
دستگاه های اجرایی نیز موظفند؛ دامنه و خدمات میزبانی درگاههای خود را مستقیما به نام خود اخذ و ظرف دو روز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کنند.
بر اساس این مصوبه، از سرجمع بودجه هزینه ای و تملک دارایی خود، اعتبار مناسبی را به منظور توسعه، نگهداری و به روز رسانی درگاه های مذکور منظور کنند؛ نام و نشان خود و نقش پرچم ایران را در سرآیند درگاه خود و تعلق آن به جمهوری اسلامی و در پایین تمام صفحات عباراتی نظیر حقوق این پایگاه اینترنتی متعلق به (نام دستگاه مربوط) است را مشخص کنند.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.