ماموریت ما اجرای سیاست‌های راهبردی و کلان وزارت دفاع است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون پژوهشی سازمان توسعه منابع انرژی وابسته به وزارت دفاع با اشاره به این که باتری یا ذخیره‌ساز و مولدهای انرژی رکن اساسی و محوری هر سامانه دفاعی محسوب می‌شود گفت: ماموریت سازمان توسعه منابع انرژی ایران در مجموعه دفاعی اجرای سیاست‌های محوری، راهبردی و کلان وزارت دفاع است.

حجت علی‌لو معاون پژوهشی سازمان توسعه منابع انر‍ژی وابسته به وزارت دفاع در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت صنعت باتری در حوزه دفاعی اظهار داشت: باتری یا ذخیره‌سازها یا مولدهای انرژی یکی از مهمترین منابع تامین کننده سامانه‌های دفاعی هستند و کلا سامانه‌ها بدون انرژی، قابلیت عملیاتی و یا راهبری شدن را ندارد.
 
وی افزود: باتری یا ذخیره‌ساز به عنوان رکن اساسی و محوری هر سامانه دفاعی محسوب می‌شود و متناسب با نوع سامانه باتری‌ها نیز انواع و اشکال خاص و متفاوتی دارند.
 
دبیر اجرایی دومین همایش ملی باتری ایران تصریح کرد: انواع باتری‌هایی که با خانواده‌های مختلف در حوزه تولید و صنعت وجود دارد متناسب با مشخصات فنی آن‌ها کاربرد خاصی را در هر سامانه‌ای دارند و از آن‌ها استفاده می‌شود.  
 
علی‌لو با اشاره به این که سازمان توسعه منابع انرژی ایران وابسته به وزارت دفاع پیش گام صنعت باتری‌سازی در کشور است گفت: این سازمان در این مدت توانسته ضمن تامین نیاز باتری سامانه‌های دفاعی گام بعدی خود را متناسب با تحول علمی و اقتصادی و جهش علمی در کشور با ورود به سایر سامانه‌های باتری‌های دفاعی بردارد که به حمدالله قدم‌های مثبت و موفقی را در این زمینه برداشته است.  
 
وی افزود: گام نهایی این سازمان بی‌نیاز کردن هرگونه سامانه دفاعی از هرگونه باتری و ذخیره ساز خارجی در انرژی است.
 
معاون پژوهشی سازمان توسعه منابع انرژی در پاسخ به این سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران که آیا وزارت دفاع از این سازمان و یا طرح‌های آن حمایت می‌کند گفت: قطعا همین طور است ما در مجموعه دفاعی هستیم و ماموریت ما اجرای سیاست‌های محوری، راهبردی و کلان وزارت دفاع است.  
 
وی افزود: انرژی مقوله‌ای است که در سالیان منتهی به امسال در وزارت دفاع مورد توجه بوده و وزارت دفاع با یک رویکرد جدید و دقت و بلندنظری به این موضوع نگاه می‌کند و انرژی را به عنوان یک موضوع اصلی و اساسی می‌بیند.  
 
علی‌لو خاطر نشان کرد: قطعا با حمایت‌های مادی و معنوی وزارت دفاع است که این کار و پروژه و ماموریت مهم به پیش می‌رود.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.