مانده” تسهیلات” بانک قرض الحسنه مهر ایران به ۲۳ هزار میلیارد ریال رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هم اکنون ۹۰۰ هزار پرونده دریافت قرض الحسنه در بانک قرض الحسنه مهر ایران موجود است.

غلامرضا مصطفی‌پور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان تسهیلات این بانک در حال عبور از مرز ۲۳ هزار میلیارد ریال است.  

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران ۲۰ هزار میلیارد ریال آن ماندهٔ تسهیلات قرض الحسنه است و جمعا ۹۰۰ هزار پرونده در این بانک برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه موجود است.  

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: این بانک براساس رسالت خود برای رفع مشکلات اقشار مردم و کمک به گروه‌های مختلف تاکنون اقدام به پرداخت تسهیلات به دارندگان خودروهای فرسوده به منظور اجرای طرح تعویض خودروهای فرسوده کرده که در فاز اول شامل تعویض پنج هزار خودرو فرسوده می‌باشد که این رقم تا ۵۰ هزار خودرو قابل افزایش است.  

وی تصریح کرد: از دیگر گروه‌هایی که این بانک اقدام به پرداخت تسهیلات به آن‌ها کرده پرداخت تسهیلات به زندانیان براساس تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با سازمان زندان‌ها است.  

مصطفی‌پور در مورد سایر اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این بانک می‌توان به پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و مخترعانی که دارای طرح‌های ابتکاری در راستای تجاری سازی می باشند نام برد.  

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌های تجاری با وجود داشتن منابع قرض الحسنه کمترین میزان تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت می‌کنند اظهار داشت: بانک‌های تجاری پرداخت تسهیلاتشان متناسب با منابع مالیشان است.  

وی ادامه داد: بانک‌های تجاری براساس دستورالعمل بانک مرکزی دارای محدودیت در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می باشند که این موضوع شامل بانک‌های قرض الحسنه‌ای کشور از جمله بانک قرض الحسنه مهر ایران نمی‌شود.  

مصطفی‌پور افزود: براین اساس بانک قرض الحسنه مهر ایران برای بحث اشتغال پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی ار به مرحله اجرای گذاشته است.  

وی با بیان اینکه این بانک به منظور اشاعه فرهنگ قرض الحسنه اقدامات ویژه‌ای در دستور کار خود قرار داده است تأکید کرد: براین اساس به منظور رفع مالی گروهی فعالان در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی وام پرداختی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال یا دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده است.  

مصطفی‌پور در ادامه دربارهٔ اینکه چرا بانک‌های تجاری در مورد قرض الحسنه به سمت تبلیغات و ارائه جوایز به حساب‌های قرض الحسنه رفتند گفت: تا قبل از ارائه دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر تخصیص منابع قرض الحسنه فقط به پرداخت وام قرض الحسنه به متقاضیان منابع کمتر از ۵۰ درصد منابع قابل جذب بانک‌های تجاری از محل منابع قرض الحسنه بوده که این موضوع بیانگر استفاده بانک‌های تجاری از مابع مازاد حساب‌های قرض الحسنه خود و اختصاص آن به سایر بخش‌ها به ویژه تسهیلات سودآور است که از ۴ سال پیش طی دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌های تجاری آن‌ها مکلف شدند که منابع قرض الحسنه خود را فقط به موضوع قرض الحسنه اختصاص دهند لذا تبلیغات حساب‌های قرض الحسنه نسبت به قبل کمتر شده است.  

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران به سبب آنکه فعالیت آن صرفا مربوط به قرض الحسنه است به هیچ عنوان محدودیتی در مورد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مواجه نیست اما بانک‌های تجاری به سبب تسهیلات تکلیفی فقط در مورد وام سه میلیون تومانی ازدواج در رابطه با سایر موارد قرض الحسنه با محدودیت مواجه می باشند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.