مانعی برای روابط با مصر وجود ندارد

جام جم آنلاین: دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:آینده روابط ایران و مصربستگی به دو حکومت دارد و تا جایی که به حکومت ایران مربوط است، بعد از انقلاب مصر هیچ مانعی بر سر راه برقراری مجدد روابط دو کشور وجود ندارد.

نشست دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با هیئت دانشگاهی مصر بعدازظهر امروز در حوزه هنری برگزار شد.

علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در این نشست ضمن اشاره به تحولات اخیر در مصر گفت: مصر جایگاه اصلی خود را در جهان اسلام و عرب دوباره به دست می آورد و امیدواری ما این است که حضور شما در ایران مقدمات تبادل فرهنگی بسیار گسترده و عمیق بین دو کشور را فراهم کند.

وی ادامه داد: درموج جدید بیداری اسلامی با توجه به اینکه این موج از ایران شروع شده و پرچم نهضت آن را امام خمینی بلند کرده است همه مردم دنیا می خواهند بدانند که در ایران چه اتفاقی افتاده است و همین امر یکی از دلایل اقبال به آموزش زبان فارسی بویژه در غرب است.

ولایتی با اشاره به اینکه در دنیای معاصر احتیاج به وحدت اسلامی بیش از هر زمان دیگری است بیان کرد: پیروان مذاهب اسلامی باید به هم نزدیک شوند تا بتوانند اهداف مشترک را پیش برده و از قیام مسلمانان دفاع کنند. وحدت بین ملت ها نیز جز با نزدیک شدن میسر نخواهد بود.
 
در ادامه این نشست محمد نورالدین عبدالمنعم عبد یکی از اساتید دانشگاه مصری گفت: مردم مصر برای بازگشت روابط عادی بین دو کشور مشتاق هستند اما دشمنان همواره سعی می کنند تا روابط را تیره و تار کنند.
 
وی افزود: ما می دانیم که ایران و مصر از دیرباز با هم ارتباط داشته اند و در تمدن بشری نقش تعیین کننده ای ایفا کرده اند. سئوال همه مصری ها بعد از انقلاب اخیر این است که چرا روابط مصر و ایران بهبود نمی یابد. سخنان مقامات مسئول دو کشور نیز حاکی از این امر است که هنوز در این مورد به نتیجه نرسیده اند.
 
در ادامه نشست ولایتی در پاسخ به سئوال یکی از اساتید دانشگاه درباره روابط ایران و مصر گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران بدون تردید نزدیکی به کشورهای اسلامی  و تلاش در جهت همبستگی هر چه بیشتر است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.