مانور راهداری زمستانی در استان تهران و آماده باش ۸۰۰ راهدار

۱۸م آذر ،

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل  از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، فریبرز واحدی مدیر کل استان تهران با اشاره به آغاز طرح زمستانی راهداری از ۱۹آذرماه اظهار داشت: این طرح که با هماهنگی تمامی ارگانهای دست اندرکار جاده ای اجرا می گردد تا ۲۵ اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: همانطور که قبلا هم پیش بینی می شد امسال طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، زمستانی پر بارش پیش رو داریم، به همین سبب اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پس از انجام نشست های تخصصی با مدیران ارگانهای ذی مدخل مسئول طرح زمستانی خود را برای آمادگی بهتر و بیشتر در خدمت به هموطنان مطابق با سیاستگذاریهای وزارت متبوع تنظیم نمود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: به سبب برف گیر و کوهستانی بودن شهرستانهای دماوند، فیروزکوه و شمیرانات عملیات راهداری زمستانی در این ادارات از نیمه ی آبان ماه آغاز شده و برف روبی و نمک پاشی کماکان ادامه دارد.

واحدی با اشاره به آمادگی ۱۱ هزار وپانصد نفری راهداران درسراسر کشور از آمادگی ۴۰ پایگاه جاده ای در محورهای مواصلاتی استان تهران خبر داد و تصریح کرد امسال علاوه بر اجرای تمهیدات ویژه در محورهای تهران- دماوند – فیروزکوه و هراز و استفاده از توان علمی دانشگاههای مطرح کشور و سود جستن از کمک کارشناسان خبره داخلی، سعی ما بر این خواهد بود تا موانع پیش رو برای ارائه خدمات در طرح زمستانی سال ۹۱ مرتفع گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از حضور ۸۰۰ نفر راهدار بخش دولتی و خصوصی به همراه ۲۵۰ خودرو سنگین ، نیمه سنگین و سبک در قالب ۱۵۰ تیم گشت راهداری در اجرای طرح زمستانی امسال استان تهران خبر داد و گفت: تعامل نهادهای ذیربط مثل پلیس راه و راهور، سازمان امداد و نجات جاده ای استان تهران، آتش نشانی، اورژانس و شرکت های امداد خودرویی برای تعامل هر چه بهتر و افزایش ایمنی کاربران جاده ای در جاده ها رکن اصلی و اساسی است.

واحدی با اشاره به اطلاع رسانی وضعیت جاده ها توسط مرکز مدیریت راههای این اداره کل گفت: طبیعتا با اطلاع رسانی های دقیق در جاده ها ازطریق رسانه ها و تابلوهای vms ازمردم می خواهیم تا با مدیریت سفر در زمستان، تنها سفرهای ضروری را انجام دهند، در شرایط جوی نامناسب وسیله ی نقلیه ی خود را به تجهیزات لازم نظیر زنجیر چرخ مجهز کرده و نظم و مقررات ترافیکی را را رعایت کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با تاکید بر شعار امسال ” هیچ راه اصلی کشور بسته نخواهد بود مگر به سبب حفظ جان مسافران و کاربران جاده ای “، ابراز امیدواری کرد تا هموطنان عزیز در زمان بارش برف و باران و ایجاد ترافیک نهایت همکاری را با راهداران و ارگانهای دست اندر کار جاده ای داشته باشند تا شاهد عملکرد مناسبی جهت افزایش هر چه بیشتر ایمنی در جاده های کشور باشیم./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.