مانور شورای همکاری خلیج فارس در امارات تأثیری بر اقتدار ایران نخواهد داشت

حسین ابراهیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مانور آبی خاکی نیروهای مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از روز گذشته گفت: مدت زیادی بود که زمزمه این مانور از سوی شورای همکاری خلیج فارس در دریای عمان وجود داشت اما موفق به برگزاری آن نمی شدند.

وی تصریح کرد: این مانور نمی تواند ارتباطی با جزایر سه گانه ایرانی داشته باشد و مانوری است که اماراتی ها به همراه سایر کشورهای عربی مانند بحرین مدت هاست برای اجرای آن تلاش می کنند.

ابراهیمی همچنین از برگزاری مانوری بزرگ از سوی جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران درحدی است که کاملا از منافع جمهوری اسلامی دفاع خواهد کرد و اینگونه تهدیدات نیز هیچ تأثیری در اقتدار ایران نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اینگونه مانورها برای ایران کاملا عادی است ، اظهار داشت: اگر آمریکا و انگلیس نیز از اعراب حمایت و یا آنها را ترغیب می کنند باید بدانند که نمی توانند در مقابل اراده جمهوری اسلامی ایران بایستند . جمهوری اسلامی ایران در هر یک از زمینه ها وظایف خود را با قدرت انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: چنین اقداماتی نمی تواند ما را از آرمانها باز بدارد و امیدواریم همانگونه که تا کنون از حقوق خود دفاع کرده ایم از این پس نیز از آرمان های و حقوقمان دفاع خواهیم کرد.

ابراهیمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره ادعای امارات نیز گفت: این گونه ادعاها هر از چندگاهی مطرح می شود و شورای همکاری خلیج فارس نیز همیشه از یک چنین ادعاهایی حمایت می کند. اما هیچ مستندی به لحاظ جغرافیایی، تاریخی و حقوقی در این زمینه وجود ندارد و عمر کشور امارات در اندازه ای نیست که بخواهد ادعایی در مورد ایران داشته باشد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.