ماهواره شریف تا آبان ماه، تحویل سازمان فضایی می‌شود

دانش > فضا– رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ماهواره شریف با قابلیت سرعت بالا در عکسبرداری که توسط محققان این دانشگاه ساخته شده است تا پایان آبان ماه امسال به سازمان فضایی تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر رضا روستا آزاد اظهار داشت: ماهواره شریف تا پایان آبان ماه تکمیل می‌شود و وارد چرخه پرتاب خواهد شد.

وی افزود: نوبت پرتاب این ماهواره به سازمان فضایی ایران و دیگر عوامل دست اندرکار بستگی دارد اما براساس آن چه که از پیش اعلام شده است ظاهرا ماهواره شریف تا آخر سال در دستور کار برای پرتاب قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه  صنعتی شریف خاطرنشان کرد: ماهواره شریف قرار است با راکت ماهواره بر B 1 پرتاب شود؛ این ماهواره دارای سرعت عکسبرداری بالا است که با استفاده از آن می‌توان عکس رنگی آر.جی.بی با رزولوشن ۱۰ متر و کمتر از ۱۰ متر دریافت و از طریق ماهواره به زمین ارسال کرد.

به گفته وی این ماهواره قرار است در مدار زمین آهنگ (مدار۳۶ هزار کیلومتر) پرتاب شود.ماهواره شریف آخرین ماهواره از مجموعه ماهواره‌های دانشجویی است که در کشور ساخته و به فضا پرتاب می‌شود.

تاکنون ماهواره‌های دانشجویی همچون ماهواره نوید، ماهواره ظفر و ماهواره آت ست در دانشگاه‌های کشور ساخته شده است.

ماهواره نوید علم وصنعت که حاصل تلاش محققان دانشگاه علم و صنعت بود، در سال گذشته با موفقیت به فضا پرتاب شد. ماهواره ظفر نیز توسط محققان دانشگاه علم و صنعت و ماهواره آت ست نیز توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شده است. این دو ماهواره هم در نوبت پرتاب قرار دارند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.