ماهیگیری چینیها از صنعت خودرو گل آلود ایران!

این خبر امروز سهشنبه ۱۶آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

ماهیگیری چینیها از صنعت خودرو گل آلود ایران!

عصر خودرو : عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: مشکلات و بحران ایجاد شده در صنعت خودرو و قطعه ایران به نفع تولیدکنندگان قطعات و خودروهای بی‌کیفیت چینی همه شده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا فرهاد به‌نیا  ظهار نمود: سیاست‌های فعلی و مشکلات مختلفی چون رشد و نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، ‌عدم گشایش ال.سی داخلی، پرداخت نشدن تسهیلات بانکی و فشار وزارت حاویی بر تولیدکنندگان سبب کاهش شدید تولید قطعات و خودروهای داخلی شده است.
وی با بیان اینکه آن قدر مشکلات این صنعت را فریاد زده‌ایم که دیگر توانی برای بیان مشکلات باقی نمانده است، خاطرنشان نمود: سیاست‌های فعلی منجر به کاهش شدید تولید قطعات و خودروهای داخلی شده است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در این شرایط تولیدکنندگان قطعات و خودروهای بی‌کیفیت چینی در حال ماهیگیری از آب گل‌آلودی می باشند که به واسطه وضعیت بحرانی صنعت خودرو و قطعه ایجاد شده است به‌گونه‌ای که رشد تولید خودروهای چینی را در چند ماه اخیر شاهد بوده‌ایم.
وی افزود: ‌این وضعیت برخلاف فرمایشات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری است که بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید فرموده‌اند بنابراین امیدواریم که مسوولان این امید آخر ما را ناامید نکرده و از زمینگیر شدن این صنعت جلوگیری نمایند.
به‌نیا تصریح نمود: ‌امیدواریم مسوولان فکری به حال قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی بکنند زیرا دیگر توانی برای ادامه کار باقی نمانده و ممکن است به سریعی شاهد توقف کامل فعالیت‌ها در واحدهای قطعه‌سازی و خودروسازی کشور باشیم.
وی خاطرنشان نمود: در این زمینه راهکارهای حل مشکلات صنعت قطعه و خودرو به کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که رسیدگی سریع و اجرای آن عادی شدن وضعیت تولید در این بخش را به دنبال خواهد داشت.

سه شنبه ۱۶ آبان   ۱۰:۱۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.