ماهی اکسولوتل با دست و پا در حال انقراض + تصاویر

انواع گوناگونی از آبزیان وجود دارد که در نوع خود کمیاب و بی نظیر هستند و با توجه به شرایط زیست محیطی هر لحظه بیم آن می رود که نابود شوند از جمله آلاینده های کارخانجات که مستقیمآ به دریاها ریخته می شوند با از بین بردن این آبزیان ارتباط مستقیمی دارند. از جمله ماهی های راه رونده یا همان ماهی اکسولوتل که زیستگاه بومی آن ها  مکزیک می باشد بر اثر این آلودگی ها در حال انقراض می باشند.
 

ماهی اکسولوتل در دریا

 Axolotl «اکسولوتل» یا ماهی راه رونده مکزیکی یک جانور کوچک دوزیستی است که رفتاری پرخاشگرانه دارد و با هیچ ماهی دیگری نباید نگهداری شود؛ دمای مطلوب برای این جانور بین ۱۴ – ۲۰ درجه سانتی‌گراد است، این ماهی دوزیست می‌تواند بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر رشد کند و بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کند.

ماهی اکسولوتل

اکسولوتل در ترمیم اعضای بدن خود در بین مخلوقات معروف است؛ این جانور می‌تواند قسمت‌های آسیب دیده یا قطع شده بدن خود (دم، پوست، قلب، جگر و کلیه) را دوباره بازسازی یا ترمیم کند؛ اکسولوتل معمولاً به رنگ طوسی و قهوه‌ای است ولی به رنگ‌های طلایی آلبینو، سفید شفاف، سیاه شفاف و خالدار نیز مشاهده شده است.

ماهی اکسولوتل با دست و پا

اکسولوتل از خانواده سمندر مکزیکی است اما کاملاً به آب وابسته است، هر دو یا سه روز یک بار نیاز به غذا دارد و غذای این ماهی از بچه قورباغه، حشره نرم، کرم و ماهیان کوچک و گوشت خام چرخ کرده تشکیل شده است.

بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه مکزیک نشان می‌دهند این جانور در اثر کیفیت آب (آلودگی‌های آفت کش‌ها و یا نشت فاضلاب) و به دلیل شکل و نوع ماهی، مورد حمله حیوانات دیگر قرار می‌گیرد و در حال انقراض است.

گونه نادری از ماهی های راه رونده

دانشمندان مکزیکی بار دیگر هشدار دادند اکسولوتل در حال انقراض است در حالی که این ماهی قادر به بازسازی و ترمیم پا، دم، چشم، مغز و هر بخشی از اندام و اعضاء خود است؛ دانشمندان گفتند: این ماهی را می‌توان در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار داد اما مطالعه و بررسی آن در زیستگاه طبیعی خود موثرتر است.به دلیل خطر انقراض که برای این ماهی وجود دارد برنامه حفاظت بین‌المللی راه اندازی شده است.

ماهی اکسولوتل با دست و پا در حال انقراض + تصاویر ۵/۵ ۲


ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. چیریان:

    واقعازیبان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.