ماهی بسیار نخورید

۰۴ تیرماه ۱۳،

محققان دانمارکی دریافتند که خوردن بیش از حد کم یا بیش از حد بسیار ماهی می‌تواند به نامنظم شدن ضربان قلب منتهی می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، محققان دانمارکی گفتند: خوردن بیش از حد کم یا بیش از حد ماهی ممکن است خطر ابتلا به «فیبریلاسیون دهلیزی» یا نامنظم شدن ضربان قلب را افزایش دهد.

دکتر «توماس ریکس» و همکارانش از بیمارستان «آلبورگ» در دانمارک دریافتند که بین مصرف دریایی اسید‌های چرب اشباع نشده (n-3 PUFA) و خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ارتباط وجود دارد.

این تحقیقات نشان داد اشخاصی که در رژیم غذایی خود بسیار کم یا بیش از حد ماهی مصرف کردند، از فیبریلاسیون دهلیزی رنج برده‌اند.

با این حال این تحقیقات انجمن ریتم قلب اروپا موسوم به کنگره «ایورپیس» در «آتن» ارائه شد نشان داد که اشخاصی که در هفته دو وعده ماهی می‌خورند،‌ با کمترین خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مواجه‌ شدند.

فیبریلاسیون دهلیزی یا آریتمی قلبی به معنی غیرطبیعی بودن ریتم قلب است.

در حالت طبیعی ریتم قلب از گره سینوسی آغاز شده و پس از انتقال به گره دهلیزی- بطنی در بطنها منتشر می‌شود؛ در نتیجه این نحو هدایت تحریک الکتریکی، ابتدا دهلیز و با فاصله کمی بطنها منقبض می‌شوند و همچنین ابتدا عضلات دهلیزها شل شده و سپس بطنها شل می‌شوند.

ریکس در بیانیه‌ای گفت: از زمانی که فیبریلاسیون دهلیزی در بیش از ۶ میلیون نفر از مردم اروپا ایجاد شد و با هزینه‌های قابل توجه، مرگ و میر و هزینه‌های اقتصادی ارتباط پیدا کرد.

جلوگیری از فیبریلاسیون دهلیزی با تغییرات رژیمی می‌تواند مزایای عمومی بسیاری داشته باشد.


مشرق نیوز | mashreghnews.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.