ماه رمضان فرصت مناسبی برای سالم‌سازی درونی فعالان سیاسی است

یک عضو شورای مرکز حزب موتلفه اسلامی گفت: جناح‌های سیاسی باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند. ماه رمضان فرصت خوبی برای سالم سازی درونی فعالان سیاسی و اصلاح برخی رفتارها  و مواضع آنها است.

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که خودسازی و تزکیه نفس در ماه رمضان اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: رمضان فرصتی است که انسان‌ها از اشتغال‌های مادی و دنیوی ۱۱ ماه خود فاصله گرفته و به مسائل معنوی، تزکیه و اصلاح امور فردی و اجتماعی بپردازند. اصلاح و تزکیه هم در بعد زندگی فردی و هم اجتماعی می‌تواند تاثیرگذار باشد. به شرطی که بهره کافی از فرصت ماه رمضان برده شود.

وی در ادامه درباره تاثیر ماه رمضان بر فضای سیاسی کشور، تصریح کرد: انتظار است از فعالان سیاسی و جناح‌ها و گروه‌ها به برکت ماه رمضان تامل بیشتری در موارد و رفتارهای خود داشته باشند و اگر این شرایط حاکم شود طبیعی است که ماه رمضان بر رفتارهای آنها تاثیر مثبت می‌گذارد. امسال با توجه به بحث کرونا که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است جناح‌های سیاسی باید توجه بیشتری به اصلاح رفتارهای خود داشته باشند. زیرا کشور با شرایط خاصی رو به رو است و امیدواریم با سالم سازی درون سیاسیون، مشکلات کشور در روزها و ماه‌های پیشرو سرو سامان یابد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: فعالان سیاسی و جریان‌هایی که به خصوص در عرصه حکومت حضور دارند، باید به اقشاری که از کرونا آسیب دیدند کمک کنند؛ زیرا فعالان سیاسی می‌خواهند با فعالیت سیاسی خود، اداره امور مردم را ساده تر کنند. بنابراین کمک به اقشار مختلف مردم تکلیفی برای جناح‌های سیاسی است و آنها باید برای حل مشکلات مردم دغدغه داشته باشند.

شفیعی‌ها خاطرنشان کرد: عده زیادی از کسبه جزء و کارگران و اقشار ضعیف که درآمد روزانه دارند، از کرونا آسیب زیادی دیدند و مسوولان باید تدبیر خاصی برای آنها داشته باشند. کرونا یک بیماری فراگیر است با این حال ایران شاید به اندازه برخی کشورها آسیب ندیده است، اما باید برای دوران پساکرونا فکر عاجلی کرد. مجلس جدید در این زمینه نقش مهمی دارد دولت هم باید دست از برخی ذهنیت‌های گذشته خود بردارد و با تعامل مثبت و سازنده با مجلس دنبال حل مشکلات کشور و کمک به اقشار آسیب دیده باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.