مایکل اوون: بچه هایم را به ورزشگاههای فوتبال نمی برم

به گزارش خبرگزاری ها، او که جو حاکم بر ورزشگاه های فوتبال را با آنچه در زمان برگزاری بازی های المپیک لندن وجود داشت، مقایسه کرده است، گفت: به نظر من کل فرهنگ فوتبال باید تغییر کند.

روحیه ورزشی که بین تماشاگران و ورزشکاران در جریان بازی های المپیک وجود داشت موجب شده است محیط خصمانه موجود در استادیوم های فوتبال بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد از این رو اوون افزود: فوتبال از واقعیت دور افتاده است ولی باید این وضعیت درست شود. در فوتبال اگر در خارج از خانه بازی کنید و همانند ‘یوسین بولت’ برای در آغوش گرفتن تماشاگران به سمت آنها بروید، بعید است که زنده از بین جمعیت بیرون بیایید. این جدا از توهین های رکیکی است که بازیکنان از سوی تماشاگران می شنوند.

وی که از زمان ترک منچستریونایتد در فصل گذشته تاکنون بدون باشگاه مانده است، ادامه داد: ما در مورد مخاطبانی کاملا متفاوت صحبت می کنیم. ورزشگاههای فوتبال در سراسر جهان مکان های زیاد خوشایندی نیستند. به همین دلیل من اصلا کودکانم را برای تماشای مسابقات به آنجا نمی برم.

اوون با وجود این تأکید کرده است که بازیکنان تنها مقصران جدایی فوتبال از ریشه هایش نیستند.

مهاجم سابق لیورپول گفت: زخم زبان زدن به بازیکنان فوتبال کار راحتی است اما آنها هم مردم عادی هستند. اگر آنها مثل مردم عادی رفتار کنند و با آنها مثل مردم عادی رفتار شود، همه چیز درست خواهد شد. واقعیت این است که اگر بازیکنان وجه انسانی خود را نشان بدهند و در جشن تماشاگران وارد شوند، بلافاصله پلیس وارد عمل می شود و داور به آنها کارت زرد می دهد.

‘فرانک لمپارد’ هافبک تیم چلسی هم پیش از دیدار دوستانه انگلیس وایتالیا در برن گفته بود که فوتبال و المپیک دو چیز کاملا متفاوت هستند و اینکه باید از المپیک درس گرفت.

ورزشی**۹۱۲۶**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۶۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.