مایکروسافت درحال آماده سازی نسخه اولیه ویندوز بلو

ممتازنیوز:

Microsoft preparing Windows Blue public preview

بر اساس گزارشی که وب سایت The Verge امروز منتشر کرده است، کمپانی مایکروسافت در حال آماده سازی نسخه پیش نمایش ویندوز بلو (Blue) یا همان ویندوز آبی میباشد. افراد آگاه به برنامه های مایکروسافت اعلام کرده اند که این کمپانی بسختی در حال کار است تا این ویندوز را برای عرضه در تابستان امسال آماده کند. مایکروسافت پیش تر نسخه ۱ این ویندوز را آماده کرده و همکنون در حال کار بر روی نسخه اولیه آن میباشد تا شرایط برای عرضه نسخه پیش نمایش عمومی آن فراهم شود.

نسخه پیش نمایش عمومی که پیشتر توسط win8china پیش بینی شده بود تا چند ماه دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت و این امکان را به کاربران فعلی ویندوز ۸ میدهد تا آن را تست و نظرات و فیدبک های خود را قبل از عرضه نسخه نهایی ویندوز بلو برای مایکروسافت ارسال کنند.

اعلام شده است که مایکروسافت تنها یک نسخه پیش نمایش عرضه خواهد کرد و فابلیت ها و ویژگی های این ویندوز هنوز به طور کامل مشخص نیست اما چیزی که فعلا در مورد آن اطمینان داریم توجه ویژه مایکروسافت به بخش جستجوی آن میباشد.

همچنین گزارش شده است که تیم Bing بطور خاص و ویژه ای در حال همکاری با پروژه Windows Blue میباشد تا قابلیت جستجوی این ویندوز را همانطور که پیش تر اشاره کردیم به طرز قابل توجهی بهبود ببخشد. در این رابطه سناریوهایی هم به گوش میرسد. به عنوان مثال قابل جستجوی فیلم توسط کاربر و همچنین در اختیار گذاشتن اپلکشن هایی برای پخش سریع و بدون دردسر آنها. در حال حاضر قابلیت جستجوی ویندوز ۸ مربوط به جستجو در داخل تمام اپلیکشن ها میشود اما با روش جدید کاربر میتواند خود انتخاب کند تا در چه اپلیکشن هایی این جستجو صورت بگیرد. مایکروسافت برای عمکلرد بهتر این بخش، تغییراتی را در اپ های خود بوجود خواهد آورد.

ویندوز آبی تا آخر تابستان در دسترس تمامی کاربران فعلی ویندوز ۸ خواهد گرفت و قابلیت پشتیبانی از دیوایس های ۷ و ۸ اینچی را خواهد داشت. مایکروسافت همچنین نسخه ای را برای ویندوز فون آماده خواهد کرد و در نهایت فراموش نکنیم که این ویندوز همراه با IE 11 عرضه میشود.

theverge


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.